A lot of exception occured, and then after about half an hour, openfire abnormal exit

1 2016.01.21 17:00:34 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x00 0FB2EE: nio socket, server, null => 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)

2 java.io.IOException: Connection reset by peer

3 at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

4 at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

5 at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

6 at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

7 at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:380)

8 at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)

9 at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)

10 at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoP rocessor.java:690)

11 at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:664)

12 at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:653)

13 at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPoll ingIoProcessor.java:67)

14 at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractP ollingIoProcessor.java:1124)

15 at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

16 at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142)

17 at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617)

18 at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

“Connection reset by peer” indicates that the “other end of the connection” (in your case: an XMPP client) unexpectedly disconnected. This can be caused by many things, including problems in the client, or network-related issues.

It does not explain why Openfire exited. Hopefully, you have other messages in your logs that indicate why that happened.