From admin console, I tried to create user or change admin password during setup, the message says “successful”, but database tables are not changed, nothing happened.
FC6, MySQL 5.0.22
Any help is appreciated.
From the error log
java.sql.SQLException: Lock wait timeout exceeded; try restarting transaction
at com.mysql.jdbc.SQLError.createSQLException(SQLError.java:946)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.checkErrorPacket(MysqlIO.java:2985)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sendCommand(MysqlIO.java:1631)
at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sqlQueryDirect(MysqlIO.java:1723)
at com.mysql.jdbc.Connection.execSQL(Connection.java:3283)
at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.executeInternal(PreparedStatement.java:1332)
at com.mysql.jdbc.PreparedStatement.execute(PreparedStatement.java:882)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.invoke(ProxyStatement.java:100)
at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.intercept(ProxyStatement.java:57)
at $java.sql.Statement$$EnhancerByProxool$$e3d5a002.execute(<generated>)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PresenceManagerImpl.userUnavailable(PresenceManag erImpl.java:265)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:145)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:112)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:134)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 329)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:253)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:175)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)