Can't login anywhere. Complete lockout

I don’t know what’s going on. I had a user call me to say he couldn’t login. Was getting a ‘Invalid Username or Password’ message. I was already logged in so the server seemed to be working fine. I went to login to the admin console and could not. I restarted the openfire service and cannot login to admin console or via spark. I restarted the server next and same issues. I haven’t made any changes lately that would cause the issue. We are using LDAP to authenticate against AD. I have tried entering username ‘admin’ back into the openfire.xml file but that did not help.

We are locked out and I need some guidance.

Here’s the only strange thing I’m seeing in error.log:

2008.02.28 16:29:44 org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.getLdapAttributes(LdapVCardProv ider.java:158)

org.jivesoftware.openfire.user.UserNotFoundException: Username scott not found

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapManager.findUserDN(LdapManager.java:626)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapManager.findUserDN(LdapManager.java:554)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.getLdapAttributes(LdapVCardPro vider.java:137)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.loadVCard(LdapVCardProvider.ja va:176)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getOrLoadVCard(VCardManager.java:1 98)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getVCard(VCardManager.java:191)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:1 07)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

2008.02.28 16:29:44 org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:68) Internal server error

java.lang.NullPointerException: replacement

at java.util.regex.Matcher.replaceFirst(Unknown Source)

at java.lang.String.replaceFirst(Unknown Source)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:301)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:305)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.getVCard(LdapVCardProvid er.java:282)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.loadVCard(LdapVCardProvider.ja va:178)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getOrLoadVCard(VCardManager.java:1 98)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getVCard(VCardManager.java:191)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:1 07)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

I went through older logs and i have this error over and over and then it just stopped a day ago:

2008.02.25 01:02:44 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandle r.java:109)

java.lang.IllegalArgumentException

at java.nio.Buffer.position(Unknown Source)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.messageReceived(SSLHandler.java:303)

at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:398)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$HeadFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:617)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireMessageReceived(Abstra ctIoFilterChain.java:353)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:246)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:206)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$500(SocketIoProce ssor.java:44)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:506)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:43)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

If there aren’t any answers to be had, what needs to be done to completly reinstall? What files/dirs need to be backed up and are there specific instructions for reinstalling?

I’m runnign openfire 3.3.0 on Fedora Core 6

Thanks,

MG

Ok. It was user error on my part. I’ll tell you what happened but don’t make fun of me:

I have a lot of test accounts and maintenance accounts in Active Directory and I didn’t want any of them showing up in the contacts list in spark. The simple solution I came up with is to set the filter to (basically) “is a member of ‘companyall’ distibution list” because everyone on that is is an employee and they are all there. Well, we changed our company name and today I changed the distribution list name to match the new company name.

What is frustrating and what I would like to know is why there isn’t a way out of that. I found a table in the MySQL database with the username and password of the original admin user. I should be able to enable that user and login in emergencies.

Anyway, It’s fixed, thanks.

MG