Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.lucene.analysis.Analyzer

Hi,

I get this error when someone tries to use the Webchat tool using a FastPath workgroup Queue. The user gets a message that is aligned in a queue, but he never gets connected to an available agent.

I’m running Version: Openfire 3.6.4 on Ubuntu 8.04.

What can I do to fix this?

Thanks

2010.06.06 20:52:27 [org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHand ler.java:110)]
java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/lucene/analysis/Analyzer
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.routing.RoutingManager.getBestQueue(RoutingMana ger.java:76)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.routing.RoutingManager.routeRequest(RoutingMana ger.java:112)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.queueRequest(Workgroup.java:396)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupIQHandler.handleIQSet(WorkgroupIQHandl er.java:129)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupIQHandler.process(WorkgroupIQHandler.j ava:79)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.process(Workgroup.java:424)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.process(Workgroup.java:447)
at org.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupManager.processPacket(WorkgroupManager .java:652)
at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:619)
at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:260)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:303)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:101)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:319)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:284)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 886)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.lucene.analysis.Analyzer
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:200)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:252)
at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:320)
… 37 more

Hi,

Can someone help me with this please?

Thanks

I managed to fix this by installing Lucene 2.9.3 in the /usr/share/openfire/lib/ folder and restarting Openfire.

Make sure you do not install Lucene 3.x.x, because there are major changes in that Lucene.