Could not login to Spark after the update to Openfire 3.10.0

I could not log in after the update to version 3.10 openfire

Have you tried to update to Spark 2.7.0?

Agreed…you need spark 2.7.0

and upgrade to version 2.7.0 and even present the problem that openfire update to version 3.10

Openfire 3.10.0 [29-abr-2015 11:32:51]

Consola de administración escuchando en:

http://192.168.1.110:9090

https://192.168.1.110:9091

Esquema de base de datos no encontrado para asterisk-im. Intentando instalarlo…

asterisk-im - Actualización de base de datos ha fallado. Actualice su base de datos manualmente.

Starting Fastpath Server

Starting Monitoring Plugin

Exception in thread “C2S-Thread-2” java.lang.AbstractMethodError: org.jivesoftware.phone.xmpp.PresenceLayerer.resourceBound(Lorg/jivesoftware/ope nfire/session/Session;)V

at org.jivesoftware.openfire.event.SessionEventDispatcher.dispatchEvent(SessionEve ntDispatcher.java:90)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQBindHandler.handleIQ(IQBindHandler.java:161 )

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:65)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:380)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:123)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:330)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:93)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:295)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:187)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:189)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceive d(DefaultIoFilterChain.java:854)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapte r.java:109)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flus h(ProtocolCodecFilter.java:405)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:235)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.flushScheduledEvents(SslHandler.java:319)

at org.apache.mina.filter.ssl.SslFilter.messageReceived(SslFilter.java:520)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:74)

at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Ordere dThreadPoolExecutor.java:769)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(Order edThreadPoolExecutor.java:761)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThr eadPoolExecutor.java:703)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Exception in thread “C2S-Thread-1” java.lang.AbstractMethodError: org.jivesoftware.phone.xmpp.PresenceLayerer.resourceBound(Lorg/jivesoftware/ope nfire/session/Session;)V

at org.jivesoftware.openfire.event.SessionEventDispatcher.dispatchEvent(SessionEve ntDispatcher.java:90)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQBindHandler.handleIQ(IQBindHandler.java:161 )

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:65)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:380)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:123)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:330)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:93)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:295)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:187)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:189)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceive d(DefaultIoFilterChain.java:854)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapte r.java:109)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flus h(ProtocolCodecFilter.java:405)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:235)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.flushScheduledEvents(SslHandler.java:319)

at org.apache.mina.filter.ssl.SslFilter.messageReceived(SslFilter.java:520)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:74)

at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Ordere dThreadPoolExecutor.java:769)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(Order edThreadPoolExecutor.java:761)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThr eadPoolExecutor.java:703)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

I can only suggest going back to Openfire 3.9.3 at the moment. This is some strange issue. I see phone.xmpp in the error log, maybe this is related to Fastpath or SIP plugin. But i can’t say how to fix this.

It’s the SIP Plugin. I uninstalled it, restarted the service, and it works.

I know this is a couple of weeks old. We setup a new server with 3.10.0 and ran into the same problem:

Exception in thread “C2S-Thread-1” java.lang.AbstractMethodError: org.jivesoftware.phone.xmpp.PresenceLayerer.resourceBound(Lorg/jivesoftware/ope nfire/session/Session;)V

Yes, we also had the asterisk-im plugin installed which we and our customers really depend on.

We did NOT have the “sip.jar” plugin installed. On a hunch I installed “sip.jar”, intending to then uninstall it and see if the uninstall process has a side-effect that fixes something. But after sip.jar was installed, with no additional configuration, our logins are working again.

This seems to be the opposite of what Starfleet Auxilliary observed.

Any thoughts or ideas on what this might mean?

Are you talking about the SIP plugin for Openfire? It is not showing as an available plugin for me on 3.10.0 (probably too old for that version) and it doesn’t install by manually dropping sip.jar. I don’t see sip.jar for Spark either.

Yes, that’s what I’m talking about. I downloaded it from this page:

https://igniterealtime.org/projects/openfire/plugins.jsp https://igniterealtime.org/projects/openfire/plugins.jsp

Just dropped it in the plugins folder and it seemed to install. I’d swear I saw a configuration page for it - but when I look now it’s not there.

But my logins are now working.

I can’t reproduce it (at least on Windows). I drop sip.jar into plugins folder and it unpacks. But it doesn’t appear on the installed plugins list and Spark 2.6.3 still can’t login.

Sorry I was not clear - I was responding to Camilo’s second post where he said he still could not login with Spark 2.7.0 and the subsequent post where he said removing the SIP plugin solved the situation.

II’ve been using Spark 2.7.0 for all of my attempts with Openfire 3.10.0.