Emoteicons support for Messages 8.0 under OS X 10.9 Mavericks

If you send any message with emoteicon from Messages 8.0 under OS X 10.9 Mavericks, the server disconnects the connection. On the server side, following message has been logged in error.log :

2013.11.05 11:26:16 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to error while processing message: ?

? java.lang.NumberFormatException: For input string: "?" at java.lang.NumberFormatException.forInputString(NumberFormatException.java:48) at java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:449) at org.jivesoftware.openfire.net.MXParser.more(MXParser.java:384) at org.jivesoftware.openfire.net.MXParser.nextImpl(MXParser.java:85) at org.xmlpull.mxp1.MXParser.nextToken(MXParser.java:1100) at org.dom4j.io.XMPPPacketReader.parseDocument(XMPPPacketReader.java:317) at org.dom4j.io.XMPPPacketReader.read(XMPPPacketReader.java:154) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:159) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:181) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 886) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908) at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)

Server environment:

OS : Solaris 10 5/08 SPARC

OpenFire: Version 3.8.2

Java: JDK 1.6.0_25 from Sun

Please let me how to fix this. If we can’t fix it, is there any setting that we can ignore the post and keep the connection live?

Thanks.