Error messages

My Server is always showing those messages listed below. Does anyone have any idea?

Server: Wildfire 3.2.4

Database: Oracle Database 10g Enterprise Edition Release 10.2.0.2.0

2007.04.04 16:27:15 org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandle r.java:109)

java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException

at java.lang.System.arraycopy(Native Method)

at com.jcraft.jzlib.ZStream.read_buf(ZStream.java:199)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.fill_window(Deflate.java:983)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate_slow(Deflate.java:1120)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate(Deflate.java:1567)

at com.jcraft.jzlib.ZStream.deflate(ZStream.java:133)

at org.apache.mina.filter.support.Zlib.deflate(Zlib.java:176)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.filterWrite(CompressionFilter.java:198 )

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.filterWrite(ExecutorFilter.java: 292)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.filterWrite(ProtocolCodecFilte r.java:227)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.filterWrite(Abs tractIoFilterChain.java:727)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireFilterWrite(AbstractIo FilterChain.java:436)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl.write0(SocketSessionImpl .java:196)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:149)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:135)

at org.jivesoftware.wildfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:201)

at org.jivesoftware.wildfire.session.ClientSession.deliver(ClientSession.java:728)

at org.jivesoftware.wildfire.session.Session.process(Session.java:281)

at org.jivesoftware.wildfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:590)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:256)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:100)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:88)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:151)

at org.jivesoftware.wildfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:123)

at org.jivesoftware.wildfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.wildfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 306)

at org.jivesoftware.wildfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:231)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:131)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Regards,

Eduardo

Oi Eduardo,

That problem happens when the client is using stream compression. Which client are you using?

Regards,

– Gato

Gato,

In my company we use JAJC, Exodus and Spark.

Regards,

Eduardo

Oi Eduardo,

Interesting. I thought that JAJC was an abandoned client but I see that the project is back again active and stream compression was added. So JAJC and Spark support stream compression and Exodus used to support it but I think that it has been disabled now. Anyway, is there any way for you to identify which client is involved in this problem? And if possible a way to reproduce it? BTW, you may want to use Spark 2.5.0 since a stream compression issue was fixed that may be related to this problem.

Regards,

– Gato

I too see a ton of these in my error log, and am getting complaints from Pandion users of dropped messages since we upgraded to Openfire v3.2.3 (and now with v3.2.4). In testing, the dropped messages were only occurring with Pandion. Spark-to-Pandion and Spark-to-Spark work fine. Pandion-to-Pandion presents problems in a fairly reproducible manner. The debug log provided no insight. I did have the Client Compression Policy set to enabled but just now disabled it to see if it makes a difference.

Unfortunately there are many of my users who can/will not move over to Spark (which has been rock solid for us), so I need to find an answer to this. Any help would be great. Below are the specific messages I see constantly repeated in my error log.

at com.jcraft.jzlib.ZStream.deflate(ZStream.java:133)

at org.apache.mina.filter.support.Zlib.deflate(Zlib.java:176)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.filterWrite(CompressionFilter.java:198 )

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.filterWrite(ExecutorFilter.java: 292)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.filterWrite(ProtocolCodecFilte r.java:227)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1400(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:824)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.filterWrite(Abs tractIoFilterChain.java:727)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:445)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireFilterWrite(AbstractIo FilterChain.java:436)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl.write0(SocketSessionImpl .java:196)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:149)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:135)

at org.jivesoftware.wildfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:201)

at org.jivesoftware.wildfire.session.ClientSession.deliver(ClientSession.java:728)

at org.jivesoftware.wildfire.session.Session.process(Session.java:281)

at org.jivesoftware.wildfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:590)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:256)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:100)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:88)

at org.jivesoftware.wildfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:151)

at org.jivesoftware.wildfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:123)

at org.jivesoftware.wildfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.wildfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 306)

at org.jivesoftware.wildfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:231)

at org.jivesoftware.wildfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:131)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Kevin