Fatal error with RC2

Hey,

Just wanted to report a problem with IM Gateway 1.2.3 and Openfire RC2, basically it’s fatal because this error stops the whole plugin from working:

Error loading plugin: C:\Program Files\Openfire\plugins\gateway

java.lang.NoClassDefFoundError: org/jivesoftware/util/lock/LockManager

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:175)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager.checkDiscoSupport( InternalComponentManager.java:473)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager.addComponent(Inter nalComponentManager.java:141)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.TransportInstance.startInstance(TransportInst ance.java:182)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.GatewayPlugin.maybeStartService(GatewayPlugin .java:151)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.GatewayPlugin.initializePlugin(GatewayPlugin. java:71)

at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.loadPlugin(PluginManager.java :447)

at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.access$300(PluginManager.java :46)

at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager$PluginMonitor.run(PluginManag er.java:1013)

at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Unknown Source)

at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRunAndReset(Unknown Source)

at java.util.concurrent.FutureTask.runAndReset(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.access$101 (Unknown Source)

at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.runPeriodi c(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.run(Unknow n Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

java.lang.NoClassDefFoundError: org/jivesoftware/util/lock/LockManager

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:175)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:592)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:257)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:163)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 316)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:240)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:162)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

java.lang.NoClassDefFoundError: org/jivesoftware/util/lock/LockManager

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:175)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:592)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:257)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:163)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUnavailableFor DirectedPresences(PresenceUpdateHandler.java:463)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:137)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:111)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:175)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:133)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 316)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:240)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:162)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

(The errors during startup, the same happens if you restart the plugin).

Thanks.

Did you re-download the gateway plugin after getting RC2? I did some updates to it. (I mentioned in the release post that you need to re-download the gateway plugin)

Hey, thanks, that solved it, hmm, didn’t realise that there was a release post, i’ll be sure to check that next time.

I’m getting this error with IM Gateway after upgrading to Openfire 3.5.0. I grabbed the newest (1.2.3) gateway plugin but its still not working. Whats interesting is anyone already with an external registration will populate their buddy lists when logging into spark but I don’t have a Gateway tab in the Admin Console.