GG transport

Hi,

There is a problem with IM Gateway 1.2.3

GG contacts disappear from roster after reconection.

Here what I found in error logs:

2008.06.02 23:21:16

org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Inte rceptorManager.java:240)

Error in interceptor:

org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduTran sport@6ab533

while intercepting:

<iq type=“set” id=“ab04a” from=“igos@"> <query xmlns=“jabber:iq:roster”> <item name="******” jid="*******"> <group>Liceum</group> </item> </query> </iq> java.lang.NullPointerException: name cannot be null at pl.mn.communicator.LocalUser.setFirstName(LocalUser.java:53) at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduBuddy.toLocalUser( GaduGaduBuddy.java:91) at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduSession.addContact (GaduGaduSession.java:157) at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.interceptPacket(BaseTransport.j ava:2503) at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Int erceptorManager.java:228) at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:110) at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:299) at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:264) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:163) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at java.lang.Thread.run(Unknown Source) 2008.06.02 23:21:48

org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Inte rceptorManager.java:240)

Error in interceptor:

org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduTran sport@6ab533

while intercepting:

Client XML console says:

<iq type=“error” id=“32” from=“4605657@gadugadu.******.pl” to=“igos@******.pl/Gajim”>

<error code=“404” type=“cancel”>

<item-not-found xmlns=“urn:ietf:params:xml:ns:xmpp-stanzas”/>

</error>

</iq>

And then:

<iq type=“set” id=“134-645” to=“igos@*****”>

<query xmlns=“jabber:iq:roster”>

<item jid=“900******@gadugadu.******.pl” subscription=“remove”/>

</query>

</iq>

Any ideas how to fix that?