IllegalMonitorStateException in Openfire 4.5.1

I’ve found this in the warn logs of Openfire 4.5.1:

After a few days it stopped working with info
“org.jivesoftware.openfire.XMPPServer - Shutting down 55 modules …”
not sure, if this is the cause.

java.lang.IllegalMonitorStateException: null
        at java.lang.Object.notifyAll(Native Method) ~[?:?]
        at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.checkStatus(SslHandler.java:541) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.messageReceived(SslHandler.java:374) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.filter.ssl.SslFilter.messageReceived(SslFilter.java:517) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:650) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:49) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1128) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:122) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:650) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:643) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:539) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$1200(AbstractPollingIoProcessor.java:68) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:1222) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:1211) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:683) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64) ~[mina-core-2.1.3.jar:?]
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1128) ~[?:?]
        at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:628) ~[?:?]
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:834) [?:?]