Invalid username or Password?

Hello,

I installed Openfire and it works perfectly.

But I hab an electric shutdown and now it impossible to login.

I Dont understand. Could you help me ?

Thanks

To complete / Y will find the content of /usr/share/openfire/logs/error.log

2008.02.15 17:57:48 org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.createServerListener(Connect ionManagerImpl.java:151) Impossible de configurer un socket

java.net.BindException: Address already in use

at java.net.PlainSocketImpl.socketBind(Native Method)

at java.net.PlainSocketImpl.bind(PlainSocketImpl.java:359)

at java.net.ServerSocket.bind(ServerSocket.java:319)

at java.net.ServerSocket.<init>(ServerSocket.java:185)

at org.jivesoftware.openfire.net.BlockingAcceptingMode.<init>(BlockingAccept ingMode.java:34)

at org.jivesoftware.openfire.net.SocketAcceptThread.<init>(SocketAcceptThrea d.java:56)

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.createServerListener(Connec tionManagerImpl.java:142)

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.createListeners(ConnectionM anagerImpl.java:82)

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.start(ConnectionManagerImpl .java:804)

at org.jivesoftware.openfire.XMPPServer.startModules(XMPPServer.java:586)

at org.jivesoftware.openfire.XMPPServer.start(XMPPServer.java:453)

at org.jivesoftware.openfire.XMPPServer.<init>(XMPPServer.java:155)

at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native Method)

at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance(NativeConstructorAccessor Impl.java:39)

at sun.reflect.DelegatingConstructorAccessorImpl.newInstance(DelegatingConstructor AccessorImpl.java:27)

at java.lang.reflect.Constructor.newInstance(Constructor.java:513)

at java.lang.Class.newInstance0(Class.java:355)

at java.lang.Class.newInstance(Class.java:308)

at org.jivesoftware.openfire.starter.ServerStarter.start(ServerStarter.java:105)

at org.jivesoftware.openfire.starter.ServerStarter.main(ServerStarter.java:50)

2008.02.15 17:57:51 org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startServerListener(Connecti onManagerImpl.java:170) Impossible de configurer un socket

java.lang.NullPointerException

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startServerListener(Connect ionManagerImpl.java:161)

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startListeners(ConnectionMa nagerImpl.java:124)

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.access$000(ConnectionManage rImpl.java:52)

at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl$1.pluginsMonitored(Connecti onManagerImpl.java:106)

at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.firePluginsMonitored(PluginMa nager.java:532)

at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.access$800(PluginManager.java :46)

at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager$PluginMonitor.run(PluginManag er.java:1023)

at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Executors.java:441)

at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRunAndReset(FutureTask.java:317)

at java.util.concurrent.FutureTask.runAndReset(FutureTask.java:150)

at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.access$101 (ScheduledThreadPoolExecutor.java:98)

at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.runPeriodi c(ScheduledThreadPoolExecutor.java:181)

at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.run(Schedu ledThreadPoolExecutor.java:205)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

2008.02.15 17:57:51 org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startClientListeners(Connect ionManagerImpl.java:338) Impossible de configurer un socket

java.net.BindException: Address already in use

at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(ServerSocketChannelImpl.java:119)

at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(ServerSocketAdaptor.java:59)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.registerNew(SocketAcceptor. java:363)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.access$800(SocketAcceptor.j ava:55)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.run(SocketAcceptor.j ava:222)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

2008.02.15 17:57:51 org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startClientSSLListeners(Conn ectionManagerImpl.java:449) Impossible de configurer le socket SSL

java.net.BindException: Address already in use

at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)

at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(ServerSocketChannelImpl.java:119)

at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(ServerSocketAdaptor.java:59)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.registerNew(SocketAcceptor. java:363)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.access$800(SocketAcceptor.j ava:55)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.run(SocketAcceptor.j ava:222)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

This error means that there is already a process running on the desired port: java.net.BindException: Address already in use. Did you try to manually stop and start the openfire service or reboot the machine again?

Yes I Try It.

I dont think the openfire port used on my machine. I will see with no hope !

Before the hard shutdown Openfire works perfecly.

Every body knows how I can flush the data base ?

Thanks

You Are Right. I Chnage the client port 5222 to 5224 and now it works.

It’s strange …

I Will try to find the reason !

Thanks

Sounds for me that your Openfire started automatically during boot sequence of your machine. Then you started an second instance of Openfire manually.