java.lang.IllegalStateException: Not logged in, on Yahoo

I’ve written a bot, and it recently stopped responding on Yahoo, but AIM was still working fine. Looking at warn.log, I see the following exception messages, repeated various times.

I’m running IM Gateway 1.2.3 with Openfire 3.5.0.

Restarting Openfire seems to have cleared this up for now.

Thanks,

Wayne Vucenic

2008.06.06 16:02:04 Error occured while processing packet:

java.lang.IllegalStateException: Not logged in

at org.openymsg.network.Session.checkStatus(Unknown Source)

at org.openymsg.network.Session.sendMessage(Unknown Source)

at org.openymsg.network.Session.sendMessage(Unknown Source)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.yahoo.YahooSession.sendMessage(Yaho oSession.java:356)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:262)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:201)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:592)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:257)

at org.jivesoftware.openfire.MessageRouter.route(MessageRouter.java:96)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:71)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processMessage(StanzaHandler.java:3 34)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processMessage(ClientStanzaHa ndler.java:90)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:195)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:162)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)