Ldap Error Logs

I have noticed the following ldap error logs in my openfire logs:

2007.08.14 08:35:19 org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProvide r.java:679)

java.lang.NullPointerException

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProvid er.java:670)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroup(LdapGroupProvider.jav a:99)

at org.jivesoftware.openfire.group.GroupManager.getGroup(GroupManager.java:184)

at org.jivesoftware.openfire.group.GroupCollection$UserIterator.getNextElement(Gro upCollection.java:102)

at org.jivesoftware.openfire.group.GroupCollection$UserIterator.hasNext(GroupColle ction.java:65)

at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.hasMutualVisibility(RosterManage r.java:862)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.(Roster.java:132)

at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.getRoster(RosterManager.java:92)

at org.jivesoftware.openfire.user.User.getRoster(User.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.manageRoster(IQRosterHandler. java:200)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java :105)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

And also quite a few entries like this:

2007.08.15 08:26:43 org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProvide r.java:679)

java.lang.NullPointerException