LDAP filter

Hi everybody !

I’m sorry for my bad english, i try to explain my problem.

I had installe openfire on lastest Kubuntu and when i try to make my filter of my user openfire make an error :

No users found, But when i make the same filter on an other machine (windows) it’s will be work.

Have you an idea ?

Hello,

If you speak french, it will be more easy to respond…

I use OpenFire on a Debian 5 Lenny. OpenFire store data in a Mysql Database and pick user info into Active Directory (LDAP)

Here is an example of my config :

I use port 3268 (special port choosen from Microsoft when using forest of multiple domain instead of unique domain)

My BaseDN is like : DC=“domain”,DC=“extension”

If you use ActiveDirectory, you need an standard user account to acces LDAP : Create a standard/basic user into AD, and use this login to access to LDAP. (username : “userlogin@domain”)

My ldap Search filter is :

(&(objectClass=organizationalPerson)(memberOf=cn=my_Jabber_Group,ou=Utilisateurs ,dc=domain,dc=local))

Be careful for the syntax of the filter. Report to ldap filtering documentations.

Hope that will help you…

Maybe if you explain a little bit your problem… Wich Ldap do you use ? is it MS ActiveDirectory ?

Oliv’

Désolé !

Pour la connexion à LDAP le problème vennait de ma syntaxe de BaseDN j’utilisai la syntaxe DC=domaine,DC=fr mais la syntaxe correcte était DC=ad,DC=domaine,DC=fr

Ce que je ne comprend pas c’est que mes test passaient lors de la connexion avec le compte. Enfin il ma suffit de rajouter DC=ad pour que tout fonctionne.

Par contre y aurait il un plugin permettant de relever les mails sur un serveur exchange ? (Email Listener est capable de le faire ?)

Merci

A priori, cela semble faisable à condition d’activer les protocoles Pop/Smtp sur le serveur Exchange.

En tout cas, Exchange accepte de délivrer les mails de cette manière. Email Listener est supposé communiquer en pop/smtp