Hi all,
since upgrading to 3.6.0a I have had to restart my server at least once per day. Prior to the upgrade this was only nessesary for upgrades. The symptoms are that new users can’t login and an out of mememory errror gets logged (see bellow) The instalaltion is built form source with a slighly modified LDAP aauthentication module, peak concurent users has remained steady round 20 for some time …
2008.09.04 14:27:42 [org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHand ler.java:110)]
java.lang.OutOfMemoryError: unable to create new native thread
at java.lang.Thread.start0(Native Method)
at java.lang.Thread.start(Thread.java:574)
at java.util.Timer.(Timer.java:137)
at java.util.Timer.(Timer.java:106)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.msn.MSNListener.(MSNListener. java:66)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.msn.MSNSession.logIn(MSNSession.jav a:126)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.msn.MSNTransport.registrationLogged In(MSNTransport.java:88)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:397)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:198)
at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:619)
at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:260)
at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:588)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:283)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:124)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:112)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:134)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 329)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:253)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:175)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)