Mina : Server crash when receiving message

We have a server crash when sending some messages between clients.

The crash seems occurs in Mina and then clients cannot communicate.

Does an upgrade to Mina 2.0 will help ?

Here is the bugtrace :

2011.07.08 15:36:16

java.lang.IllegalArgumentException

at java.nio.Buffer.position(Buffer.java:218)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.messageReceived(SSLHandler.java:313)

at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:392)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$HeadFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:499)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireMessageReceived(Abstra ctIoFilterChain.java:293)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:228)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:198)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$400(SocketIoProce ssor.java:45)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:485)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 886)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)

Well, most messages in OF are going through Mina and lot’s of servers do not crash. What’s special about your message?

Wel nothing special really.

Clients are sending message in XML format back and forth between them. The xml is valid.

We are launch a benchtest where two clients are sending the same xml message between each other many times per second. The messages are receive very well by after 20/25 seconds the server crash with the trace I posted before.

On another openfire server that we use in production, the same messages are send between clients in a less stressfull way and the crash can occur after 10/12 hours.

Does this have something to do with conccurency ?