No presence information on Openfire 3.4.3

Hi,

I hope this time someone has a solution for this problem because I’m getting annoyed from the software. I tested 2 clients (Pidgin and PSI with SSL on and Off) and all of them can connect but they don’t seem to get any presence information from the server. All my contacts are offline and I’m only online for a very short time, as soon as someone wants to contact me I’m back offline.

I really hope there is a bugfixes already because this problem exists since Openfire 3.4.2.

Thanks

Maybe this error log would help:

2008.01.03 21:33:13 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandle r.java:109)

java.lang.NoClassDefFoundError: sun/security/pkcs11/SunPKCS11

at org.jivesoftware.smack.ConnectionConfiguration.<init>(ConnectionConfigura tion.java:60)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.xmpp.XMPPSession.<init>(XMPPS ession.java:81)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.xmpp.XMPPTransport.registrationLogg edIn(XMPPTransport.java:87)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:397)

at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.processPacket(BaseTransport.jav a:198)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponent. process(InternalComponentManager.java:497)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:234)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:587)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:281)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:122)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:110)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:174)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:133)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 321)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:245)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:167)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:173)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)