NullPointerException in GaduGadu transport

Hi,

I’ve encourented a NullPointerException when adding a user to list using Gadu-Gadu Transport. Is there any chance to a quick fix for it? Currently I’m having over 9000 people registrered on my server waiting for this…

Openfire 3.6.0a, IM Gateway 1.2.4d.

Stacktrace:

2008.11.04 13:40:44 [org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(In terceptorManager.java:240)] Error in interceptor: org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduTransport@b6520b while intercepting:



studia



java.lang.NullPointerException: name cannot be null
at pl.mn.communicator.LocalUser.setFirstName(LocalUser.java:53)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduBuddy.toLocalUser( GaduGaduBuddy.java:91)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduSession.addContact (GaduGaduSession.java:157)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.interceptPacket(BaseTransport.j ava:2501)
at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Int erceptorManager.java:228)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:110)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:311)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:276)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:175)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

I would not expect any quick fixes for some time to come. The developer of the plugin is taking a leave from coding this plugin. There is no timeframe for when he may resume work on it, or if he even will.

Hi,

The same problem also happens with Yahoo Transport,

It keeps getting NullPonterException in Interceptor.

Please help

Thanks.

Support for the gateway plugin from the developer has been suspended. There is no timeframe for when or if the support will return.

Hi

same issue with MSN…

I’ll assign it to a developer, but it on’t be available before mid /end January.

Walter