Openfire 3.10.0 loadstats plugin does not work

org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager - Error loading plugin: /opt/openfire/plugins/loadstats
java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/mina/common/IoService at org.jivesoftware.openfire.plugin.StatisticPlugin.initializePlugin(StatisticPlugin.java:40) at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.loadPlugin(PluginManager.java:477) at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.access$300(PluginManager.java:76) at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager$PluginMonitor.run(PluginManager.java:1068) at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Executors.java:511) at java.util.concurrent.FutureTask.runAndReset(FutureTask.java:308) at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.access$301(ScheduledThreadPoolExecutor.java:180) at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.run(ScheduledThreadPoolExecutor.java:294) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617) at java.lang.Thread.run(Thread.java:745) Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.mina.common.IoService at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:381) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:424) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:357) ... 11 more

Openfire uses a newer version of Apache MINA where the IoService class is located at org.apache.mina.core.service.IoService as opposed to org.apache.mina.common.IoService so it should only be a matter of changing the path in the monitoring tool source provided that the class itself hasn’t been changed.