Openfire 3.11.0 + internal server error

Hi!

I’m trying to upgrade my old Openfire 3.7.0 to Openfire 3.10.0 but when users are trying to connect to the new Openfire server, they are kicked out after some time.

The new Openfire version is:

Openfire 3.11.0 Alpha [May 19, 2015 11:07:49 AM]

Openfire 3.10.0 is totally broken and I moved forward to 3.11 alpha which seems to be more stable than 3.10, but sill users get kicked out.

In the logs I see the following errors:

2015.05.20 12:17:17 org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServiceImpl - Internal server error

java.lang.IllegalArgumentException: IQ must be of type ‘set’ or ‘get’. Original IQ: +03:002015-05-20T12:17:17Z</ iq>

at org.xmpp.packet.IQ.createResultIQ(IQ.java:384)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.sendErrorPacket(LocalMUCUser.jav a:163)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.process(LocalMUCUser.java:386)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.process(LocalMUCUser.java:191)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServiceImpl.processPacket(MultiU serChatServiceImpl.java:324)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponents .process(InternalComponentManager.java:591)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routeToComponent(RoutingTableImp l.java:401)

at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:243)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:331)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:123)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:330)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:94)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:295)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:187)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:189)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceive d(DefaultIoFilterChain.java:854)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapte r.java:109)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flus h(ProtocolCodecFilter.java:405)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:235)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.flushScheduledEvents(SslHandler.java:319)

at org.apache.mina.filter.ssl.SslFilter.messageReceived(SslFilter.java:520)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:542)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$6(DefaultIoFilterC hain.java:538)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:943)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:74)

at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Ordere dThreadPoolExecutor.java:769)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(Order edThreadPoolExecutor.java:761)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThr eadPoolExecutor.java:703)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

Java Version:
1.7.0_71 Oracle Corporation – Java HotSpot™ Server VM
Appserver:
jetty/9.2.z-SNAPSHOT
Host Name:
xmpp.xxx.xxx
OS / Hardware:
Linux / i386
Locale / Timezone:
en / Eastern European Time (2 GMT)

Enabled plugins are:

Client Control - 1.2.0

Search - 1.6.0

Alo

Remove ALL plugins at the command prompt , then just install again