Openfire 3.6.4 and openLDAP problem

I’ve installed Openfire 3.6.4 on Linux (openSuSE 11.1 x86_64) and have set it up to authenticate with openLDAP (2.4.12) on the same system. The setup went fine and I can log into the admin console w/ the administration IDs from the LDAP directory. However, no users can authenticate via Spark. It eventually says “invalid username or password”. The users show up in the admin console correctly but the client can’t connect. I dont’ have a lot of other information to go on except one exception in stderror.log from the server:

362357 [SocketAcceptorIoProcessor-0.0] WARN org.apache.mina.common.support.DefaultExceptionMonitor - Unexpected exception.
org.apache.mina.common.RuntimeIOException: java.net.SocketException: Protocol not available
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl$SessionConfigImpl.getSen dBufferSize(SocketSessionImpl.java:335)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.doFlush(SocketIoProcesso r.java:390)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.doFlush(SocketIoProcesso r.java:332)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$500(SocketIoProce ssor.java:45)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:488)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1110)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:603)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:636)
Caused by: java.net.SocketException: Protocol not available
at sun.nio.ch.Net.getIntOption0(Native Method)
at sun.nio.ch.Net.getIntOption(Net.java:178)
at sun.nio.ch.SocketChannelImpl$1.getInt(SocketChannelImpl.java:419)
at sun.nio.ch.SocketOptsImpl.getInt(SocketOptsImpl.java:60)
at sun.nio.ch.SocketOptsImpl.sendBufferSize(SocketOptsImpl.java:156)
at sun.nio.ch.SocketOptsImpl$IP$TCP.sendBufferSize(SocketOptsImpl.java:286)
at sun.nio.ch.OptionAdaptor.getSendBufferSize(OptionAdaptor.java:129)
at sun.nio.ch.SocketAdaptor.getSendBufferSize(SocketAdaptor.java:328)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl$SessionConfigImpl.getSen dBufferSize(SocketSessionImpl.java:333)
… 8 more
392287 [SocketAcceptorIoProcessor-0.0] WARN org.apache.mina.common.support.DefaultExceptionMonitor - Unexpected exception.
org.apache.mina.common.RuntimeIOException: java.net.SocketException: Operation not supported
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl$SessionConfigImpl.getSen dBufferSize(SocketSessionImpl.java:335)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.doFlush(SocketIoProcesso r.java:390)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.doFlush(SocketIoProcesso r.java:332)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$500(SocketIoProce ssor.java:45)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:488)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1110)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:603)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:636)
Caused by: java.net.SocketException: Operation not supported
at sun.nio.ch.Net.getIntOption0(Native Method)
at sun.nio.ch.Net.getIntOption(Net.java:178)
at sun.nio.ch.SocketChannelImpl$1.getInt(SocketChannelImpl.java:419)
at sun.nio.ch.SocketOptsImpl.getInt(SocketOptsImpl.java:60)
at sun.nio.ch.SocketOptsImpl.sendBufferSize(SocketOptsImpl.java:156)
at sun.nio.ch.SocketOptsImpl$IP$TCP.sendBufferSize(SocketOptsImpl.java:286)
at sun.nio.ch.OptionAdaptor.getSendBufferSize(OptionAdaptor.java:129)
at sun.nio.ch.SocketAdaptor.getSendBufferSize(SocketAdaptor.java:328)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl$SessionConfigImpl.getSen dBufferSize(SocketSessionImpl.java:333)
… 8 more

Any thoughts?

Thanks

Well, looks like the problem stemmed from the JVM that was in openSuSE, OpenJVM. I downloaded a JVM from Sun directly and the problem is now gone.