Openfire 4.03 is dropping users

hey folks,

I was updating my openfire server, which is running under Ubuntu, from a stable 4.01 to version 4.03. With kind help of wroot I was able to update my JAVA from 1.7 to 1.8. I did this, since I experienced my Openfire server was kicking out connected users. Unfortunately I still suffer from that “lets kick some users” problem. In the morning the participating users can login one by one. I got about 10 rosters online and some are filled with around 60 users. Within the next 2 hours, Openfire is starting dropping the users. I will attach what kind of log it gives me. Most of the users are running Spark Version 2.7.3 or 2.7.4. Is it possible, that this version of Spark is too outdated (old) to work in a proper way with OF 4.03?? Please tell me, if you need more logs! I would be grateful, I some one overhere can help me…

Parts of the Log-file (IP adresses were removed):

2016.11.14 14:40:28 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x000000BF: nio socket, server, /XXX.XX.XX.XX:56298 => /XXX.XXX.XX.XX:5222)

java.io.IOException: Connection timed out

at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:380)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoP rocessor.java:690)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:664)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:653)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPoll ingIoProcessor.java:67)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractP ollingIoProcessor.java:1124)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

2016.11.14 14:40:33 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x000000C8: nio socket, server, /XXX.XXX.XX.XX:50526 => /XXX.XXX.XXX.XX:5222)

java.io.IOException: Connection timed out

at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:380)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoP rocessor.java:690)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:664)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:653)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPoll ingIoProcessor.java:67)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractP ollingIoProcessor.java:1124)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

2016.11.14 14:42:52 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x000000EE: nio socket, server, /XXX.XXX.XX.XX:49252 => 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)

java.io.IOException: Connection reset by peer

at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:380)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoP rocessor.java:690)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:664)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:653)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPoll ingIoProcessor.java:67)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractP ollingIoProcessor.java:1124)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

Thanks for your help…

Lars