Problem about client can only send xml stanza,but can't receive any xml?

Sometimes,when add member to peisistent room, after the client receive the invite message, it can only send xml stanza,but can’t receive any xml . Is anybody know the reason?

the server error log is as follow:

2008.04.28 09:54:05 [org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHand ler.java:109)

]

java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException: 876073188

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate_slow(Deflate.java:1131)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate(Deflate.java:1567)

at com.jcraft.jzlib.ZStream.deflate(ZStream.java:133)

at org.apache.mina.filter.support.Zlib.deflate(Zlib.java:174)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.filterWrite(CompressionFilter.java:192 )

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.filterWrite(ProtocolCodecFilte r.java:210)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.filterWrite(Abs tractIoFilterChain.java:587)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireFilterWrite(AbstractIo FilterChain.java:355)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl.write0(SocketSessionImpl .java:166)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:177)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:168)at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:221)at org.jivesoftware.openfire.session.LocalClientSession.deliver(LocalClientSession .java:754)at org.jivesoftware.openfire.session.LocalSession.process(LocalSession.java:262)at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:211)at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:355)at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:100)at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)< span class=“hilite”>at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.IQAdminHandler.handleIQ(IQAdminHandler.java:9 0)at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.process(LocalMUCUser.java:379)at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.LocalMUCUser.process(LocalMUCUser.java:157)at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.processPacket(MultiUs erChatServerImpl.java:247)at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.process(MultiUserChat ServerImpl.java:227)at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:234)at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:100)at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)< span class=“hilite”>at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:303)at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:78)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:268)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:167)at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:162)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.messageReceived(CompressionFilter.java :162)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :240)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:284)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

or the error log is:2008.04.28 09:54:08 [org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHand ler.java:109)

]

java.lang.ArrayIndexOutOfBoundsException: -2147483646

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate_slow(Deflate.java:1182)

at com.jcraft.jzlib.Deflate.deflate(Deflate.java:1567)

at com.jcraft.jzlib.ZStream.deflate(ZStream.java:133)

at org.apache.mina.filter.support.Zlib.deflate(Zlib.java:174)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.filterWrite(CompressionFilter.java:192 )

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.filterWrite(ProtocolCodecFilte r.java:210)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1300(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.filterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:659)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.filterWrite(Abs tractIoFilterChain.java:587)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callPreviousFilterWrite(Ab stractIoFilterChain.java:361)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireFilterWrite(AbstractIo FilterChain.java:355)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketSessionImpl.write0(SocketSessionImpl .java:166)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:177)

at org.apache.mina.common.support.BaseIoSession.write(BaseIoSession.java:168)at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:221)at org.jivesoftware.openfire.session.LocalClientSession.deliver(LocalClientSession .java:754)at org.jivesoftware.openfire.session.LocalSession.process(LocalSession.java:262)at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:211)at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:355)at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:100)at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)< span class=“hilite”>at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:303)at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:78)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:268)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:167)at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:162)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.CompressionFilter.messageReceived(CompressionFilter.java :162)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :240)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:284)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)