Spark 2.5.8 does not bring up dial pad. Asterisk IM plug-in installed. Why wont the dial-pad show up?

  1. Spark IM messaging works fine. The SIP Phone/IM-Asterisk plugin doesnt work at all. (It worked once when we used the embedded db, then it stopped suddenly. Upgraded the db to Oracle, still no luck)

  2. We tried everything including installing,reinstalling the Asterisk IM Plugin. Mysteriously Spark 2.5.8 with OpenFire (Upgraded to 3.4.3 today - incidentally OpenFire console still displays as 3.4.2 even after upgrade).

  3. Db is Oracle. 10g

  4. Errors showing in the OpenFire Log is:

Openfire 3.4.2
Admin console listening at:
http://wdc367:9090
https://wdc367:9091
Dec 30, 2007 10:40:15 AM org.asteriskjava.manager.internal.ManagerConnectionImpl connect
INFO: Connecting to pbx152173.aretta.net:5038
Dec 30, 2007 10:40:16 AM org.asteriskjava.manager.internal.ManagerConnectionImpl setProtocolIdentifier
INFO: Connected via Asterisk Call Manager/1.0
Dec 30, 2007 10:40:16 AM org.asteriskjava.manager.internal.ManagerConnectionImpl doLogin
INFO: Successfully logged in
Dec 30, 2007 10:40:16 AM org.asteriskjava.manager.internal.ManagerConnectionImpl doLogin
INFO: Determined Asterisk version: Asterisk 1.4
Dec 30, 2007 10:40:16 AM org.asteriskjava.live.internal.QueueManager handleQueueParamsEvent
INFO: Adding new queue AsteriskQueue’,systemHashcode=1834747]
Dec 30, 2007 10:40:16 AM org.asteriskjava.live.internal.QueueManager handleQueueParamsEvent
INFO: Adding new queue AsteriskQueue’,systemHashcode=80602]
Dec 30, 2007 10:40:16 AM org.asteriskjava.live.internal.AsteriskServerImpl initializeIfNeeded
INFO: Initializing done
Starting Enterprise Server
Could not route packet
java.lang.IllegalArgumentException: Adding text to an XML document must not be null at org.dom4j.DocumentFactory.createText(DocumentFactory.java:174) at org.dom4j.tree.AbstractElement.addText(AbstractElement.java:899) at org.dom4j.tree.AbstractElement.setText(AbstractElement.java:1120) at org.jivesoftware.openfire.sip.sipaccount.SipComponent.processIQ(SipComponent.ja va:116) at org.jivesoftware.openfire.sip.sipaccount.SipComponent.processPacket(SipComponen t.java:73) at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponent. process(InternalComponentManager.java:497) at org.jivesoftware.openfire.spi.RoutingTableImpl.routePacket(RoutingTableImpl.jav a:234) at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300) at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:100) at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:303) at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:78) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:268) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:167) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:173) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

  1. Help !!

Anyone out there ???

Thanks in advance.

Hi;

I have been having a similar issue. I am using OpenFire 3.4.2 and spark 2.5.8. I have asterisk 1.4 installed on the same machine as openfire and I am using the internal database. I have 3 clients using spark (2 on windows xp and 1 on fedora 7). I can use chat without any problem but I cannot get the dail pad to appear on the spark clients.

Regards

Shivam

Folks,

I’m having the same problem.

  • Asterisk-IM Plugin and SIP Plugin are installed.

  • Openfire 3.5.2 server running on linux.

  • Asterisk server running on linux.

Any solution?

Regards,

Eduardo