Unable to maintain a connection to Openfire

Hi,

I just installed Openfire 4.0.2 on an Ubuntu 14.04 VM (with openjdk 7), setup a mysql db and a connection to our Active Directory (all of this works smoothly).

I tried to connect using Pidgin, Gajim, and Spark but can’t seem to maintain the connection opened (the rosters I configured in the web console appear on Gajim but the connection shuts down after a fraction of a second).

I tried disabling TLS, switching to the embedded db, nuked the server twice, but nothing changes.

Here are the logs I get in /var/log/openfire/all.log :

2016.06.27 17:02:01 WARN  [socket_c2s-thread-2]: org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x00000065: nio socket, server, /<client-ip>:58198 => /<server-ip>:5222)

java.lang.NoSuchMethodError: java.util.concurrent.ConcurrentHashMap.keySet()Ljava/util/concurrent/ConcurrentHashMap$KeySetView;

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:628)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(PresenceUpdateHandler.java:309)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:150)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:138)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:202)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:144)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:80)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:88)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java:360)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaHandler.java:106)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:277)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:199)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:181)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:690)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:417)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:47)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:765)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:109)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:417)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:47)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:765)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:407)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:236)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:417)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:47)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:765)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:74)

at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(OrderedThreadPoolExecutor.java:769)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(OrderedThreadPoolExecutor.java:761)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThreadPoolExecutor.java:703)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

2016.06.27 17:02:01 WARN  [socket_c2s-thread-2]: org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain - Unexpected exception from exceptionCaught handler.

java.lang.NoSuchMethodError: java.util.concurrent.ConcurrentHashMap.keySet()Ljava/util/concurrent/ConcurrentHashMap$KeySetView;

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:628)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(PresenceUpdateHandler.java:309)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:163)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:138)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:202)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:144)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:80)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:88)

at org.jivesoftware.openfire.SessionManager$ClientSessionListener.onConnectionClose(SessionManager.java:1267)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.notifyCloseListeners(NIOConnection.java:266)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.close(NIOConnection.java:248)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandler.java:162)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.exceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:672)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextExceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:461)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1100(DefaultIoFilterChain.java:47)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.exceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:760)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.exceptionCaught(IoFilterAdapter.java:102)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextExceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:461)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1100(DefaultIoFilterChain.java:47)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.exceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:760)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.exceptionCaught(IoFilterAdapter.java:102)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextExceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:461)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1100(DefaultIoFilterChain.java:47)

at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.exceptionCaught(DefaultIoFilterChain.java:760)

at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:93)

at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(OrderedThreadPoolExecutor.java:769)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(OrderedThreadPoolExecutor.java:761)

at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThreadPoolExecutor.java:703)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

Please advise.

Best,

Nick

What java version it shows in Admin Console? You should update to java 8.

1 Like

That did the trick, thanks!

Best,

Nick