Upgrade to latest Asterisk-IM failed

We have been successfully running the 1.3.0 beta for several weeks with Openfire 3.3.1. I tried installing the new production Asterisk-IM plugin and discovered that users could no longer log in to Openfire with their Spark client. I reverted back to the beta and all was fine.

Do you get anything in the logs?

I have the same problem but with Psi client. Every time when user tries to connect I get the following error in Openfire’'s debug log:

2007.06.26 11:20:57 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandle r.java:109)

java.lang.IncompatibleClassChangeError: Found class org.jivesoftware.openfire.session.Session, but interface was expected

  •    at org.jivesoftware.phone.xmpp.PresenceLayerer.sessionCreated(PresenceLayerer.java :229)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.event.SessionEventDispatcher.dispatchEvent(SessionEve ntDispatcher.java:62)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.SessionManager.addSession(SessionManager.java:747)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.session.ClientSession.setAuthToken(ClientSession.java :487)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.handler.IQBindHandler.handleIQ(IQBindHandler.java:127 )+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)+
    
  •    at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)+
    
  •    at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)+
    
  •    at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)+
    
  •    at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)+
    
  •    at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)+
    
  •    at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)+
    
  •    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)+
    
  •    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)+
    
  •    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)+
    

+I’'ve tried Openfire 3.3.1 and 3.3.2 with the same results. Installation of Astersik-IM 1.3.0-beta solves this problem.

This problem is fixed in Asterisk-IM 1.3.1 which will shortly appear on the Plugins page.

For now you can download it from http://www.reucon.com/~srt/asterisk-im/1.3.1/asterisk-im.jar and install it manually.