User presence always ofline

Ok heres the situation I’m using LDAP, if both users are in groups neither can see or send msgs using spark. If one user A is in a group and user B is not user A can send to user B, but not the other way round, they both still see each other offline.

Example of what happens when using non poxis and still having everything else working right

Name\

[Name\

http://app-prd-0040:9090/session-summary.jsp?order=0]

Resource

Status

Presence

Priority

Client IP

Close Connection

1

user\

spark

Authenticated

Offline

0

192.168..

[user\

http://app-prd-0040:9090/session-summary.jsp?jid=epicuser%40im%2Fspark&close=tru e\

Click to kill session…]

but when you click on user

Session ID:

****@im/spark

User Name & Resource:

    • spark

Status:

Authenticated

Presence:

Online

Priority

0

Session Created:

Jul 11, 2008 12:03:08 AM

Session Last Active:

Jul 11, 2008 12:06:23 AM

Session Statistics:

Packets Received/Sent: 28/26

Client IP / Hostname:

192.168.. / .corp..com

I can however, use POXIS under advanced options in LDAP setup / Groups, all users see each other and things are good…but groups dont show up, only a list of users. For this to work I need the Groups to show up. Also in the admin console under group options shows the groups but it also shows that there is no users in 99% of the groups if there are users there is only one or two and this is what they show up as… name are changed

cn=***********,cn=users,dc=corp,dc=***,dc=com@im ***

cn=_,cn=users,dc=corp,dc=***,dc=com@im ***

Note: Remote users or entities should accept presence subscriptions automatically.

Here is the error log file after one user logs in without posix enabled, no errors are reported when poxis is enabled. No other logs are genereated when a user logs in.

2008.07.10 17:49:03 [org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdate Handler.java:164)

] Internal server error. Triggered by packet: <presence id=“Tq0Ue-14” type=“unavailable” from=“@im/spark"><x xmlns=“vcard-temp:x:update”><photo>a66d0edb6e56b73124668988973e25fd465 5d64a</photo></x><x xmlns=“jabber:x:avatar”><hash>a66d0edb6e56b73124668988973e25fd4655d64a </hash></x></presence>java.lang.IllegalArgumentException: Illegal JID: $@imat org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:395)at org.xmpp.packet.JID.<init>(JID.java:230)at org.xmpp.packet.Packet.setTo(Packet.java:163)at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:599)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:283)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:137)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:112)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:176)at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:134)at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)a t org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 329)at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:253)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:175)at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)Caused by: org.jivesoftware.stringprep.StringprepException: Contains prohibited code points.at org.jivesoftware.stringprep.Stringprep.nodeprep(Stringprep.java:120)at org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:350)… 34 more2008.07.10 17:49:03 org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHa ndler.java:164) Internal server error. Triggered by packet: <presence type=“unavailable” from="@im/spark"/>java.lang.IllegalArgumentException: Illegal JID: $@imat org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:395)at org.xmpp.packet.JID.<init>(JID.java:230)at org.xmpp.packet.Packet.setTo(Packet.java:163)at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:599)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:283)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:137)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:112)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:176)at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:134)at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)a t org.jivesoftware.openfire.SessionManager$ClientSessionListener.onConnectionClos e(SessionManager.java:1133)at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.notifyCloseListeners(NIOConnection. java:183)at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.close(NIOConnection.java:166)at org.jivesoftware.openfire.session.LocalSession.close(LocalSession.java:303)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:132)at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)Caused by: org.jivesoftware.stringprep.StringprepException: Contains prohibited code points.at org.jivesoftware.stringprep.Stringprep.nodeprep(Stringprep.java:120)at org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:350)… 35 more2008.07.10 17:49:11 org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHa ndler.java:164) Internal server error. Triggered by packet: <presence id=“8Cw1r-6” from="****@im/spark”><status>Available</status><priority>1</pri ority><x xmlns=“vcard-temp:x:update”><photo>a66d0edb6e56b73124668988973e25fd465 5d64a</photo></x><x xmlns=“jabber:x:avatar”><hash>a66d0edb6e56b73124668988973e25fd4655d64a </hash></x></presence>java.lang.IllegalArgumentException: Illegal JID: $@imat org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:395)at org.xmpp.packet.JID.<init>(JID.java:230)at org.xmpp.packet.Packet.setTo(Packet.java:163)at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.broadcastPresence(Roster.java:599)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:283)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:124)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:112)at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:176)at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:134)at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)a t org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 329)at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:253)at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:175)at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)Caused by: org.jivesoftware.stringprep.StringprepException: Contains prohibited code points.at org.jivesoftware.stringprep.Stringprep.nodeprep(Stringprep.java:120)at org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:350)… 34 more

And yes I have tryed a clean install

in advanced THANKS!!!

William Lee