Users appear offline even though they're not

Greetings. I’ve setup openfire 3.5.1 on a CentOS 5.1 server. It’s a 2.4ghz box with 1gb of ram. I’m using the embeded database. Yesterday everything was working fine. Today, when people login, I can see that they’re logged in from the console, but you can’t see them from clients. We primarily use Spark, but it also happens from Pidgin. I have openfire connecting to our ldap server(s) using an alias of ldap.vsc.edu which round robins between the two servers.

I made some memory changes to the /etc/sysconfig/openfire file :

  1. http://www.igniterealtime.org/community/docs/DOC-1033

#OPENFIRE_OPTS="-Xms128m -Xmx256m -Xss128k -Xoss128k -XX:ThreadStackSize=128"

But I rolled those back with no success.

I also did install some plugins that could cause it. Specifically the fastpath plugins. I also see one entry in the error log like this :

error.log:2008.06.11 15:41:49 org.jivesoftware.openfire.spi.PresenceManagerImpl.userUnavailable(PresenceManage rImpl.java:268) Error storing offline presence of user: dmp10110

error.log:java.sql.SQLException: Unique constraint violation: SYS_IDX_51 in statement

Then I see lots of these :

2008.06.12 09:14:54 org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:69) Internal server error

java.lang.NullPointerException: replacement

at java.util.regex.Matcher.replaceFirst(Unknown Source)

at java.lang.String.replaceFirst(Unknown Source)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:521)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:525)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.getVCard(LdapVCardProvid er.java:502)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.loadVCard(LdapVCardProvider.ja va:216)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getOrLoadVCard(VCardManager.java:2 05)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getVCard(VCardManager.java:198)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:1 08)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:49)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:349)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:101)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:299)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:264)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:163)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Any Thoughts as to what I did wrong ?

Thanks!

Update. I removed all plugins except …Client Control and Search. Restarted the whole box. No luck. I also cleaned out the old logfiles and made it start with new ones, and there’s nothing in there of interest. Hmm.

Message was edited by: MichaelHMartel

Working! It’s working. What did I do … I removed all my buddies and re-added them. They accepted the subscription and away we go.

I think what happened is that my buddies had been created when the server name was 127.0.0.1 . I then fixed it to be jabber.vsc.edu, but I bet the buddies are stored with the servername as part of their id.

Can anyone confirm that ?

Thanks!