Where do I find the latest beta of Red5 plugin?

I’ve seen quite a few different version numbers mentioned in this forum, like 1.0.8 and 1.0.5.

The latest version I’m currently finding is 1.0.2 (with a release data 29th of January 2009), located at:

http://www.igniterealtime.org/projects/openfire/plugins-beta.jsp

What gives?

The last version of Red5plugin is 0.1.08

You can download if from here:

http://red5.4ng.net/red5-0.1.08.zip

Thanks, that was helpful. But I was also wondering if there is some way to watch for new versions of the plugin,

like announcements on a website, directory index or so on.

i.e. How do you know what the latest version number is?

I read here, in the comunity forum, that 0.1.08 was the last version and I googled for it…

I think there’s not a directory index but maybe someone else could help us with some more information.

the most stable version is available in the Openfire beta plugins section. The current development version is hosted on my server and it is currently http://red5.4ng.net/red5-0.1.09.zip

Just to let you know… the beta plugins page show: Feb 3, 2009 version: 0.1.02 yet…

I got this error after upgrade to 0.1.09 and try to login on sparkweb:

javax.net.ssl.SSLHandshakeException: SSL handshake failed.
at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:416)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$HeadFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:499)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireMessageReceived(Abstra ctIoFilterChain.java:293)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:228)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:198)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$400(SocketIoProce ssor.java:45)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:485)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Caused by: javax.net.ssl.SSLException: Unrecognized SSL message, plaintext connection?
at com.sun.net.ssl.internal.ssl.EngineInputRecord.bytesInCompletePacket(EngineInpu tRecord.java:152)
at com.sun.net.ssl.internal.ssl.SSLEngineImpl.readNetRecord(SSLEngineImpl.java:754 )
at com.sun.net.ssl.internal.ssl.SSLEngineImpl.unwrap(SSLEngineImpl.java:669)
at javax.net.ssl.SSLEngine.unwrap(SSLEngine.java:607)
at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.unwrap0(SSLHandler.java:658)
at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.unwrapHandshake(SSLHandler.java:614)
at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.handshake(SSLHandler.java:493)
at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.messageReceived(SSLHandler.java:306)
at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:392)

I found the problem here!!!

SparkWeb since 0.1.09 has TLS support activated by default… so… if you dont have it configured or working already you will get your system down…

UNLESS you change this:

1-Open plugins/red5/sparkweb/index.html

2-Change this line:

var tls = getPageParameter(‘tls’, ‘true’); // socket, use TLS or not

to

var tls = getPageParameter(‘tls’, ‘false’); // socket, use TLS or not

Its working now on Windows and Linux server!

The only thing thats not working on Linux server yet is the Red5SIP plugin. I am working on it right now.