XMPP client cannot login to Openfire 4.1.3

Hi all,

i just installed Openfire 4.1.3 on Debian jessie. I’m using hsql internal databse engine and configured authentication importing users from Windows 2008 AD (all users and groups were imported corretly).

That’s my java version installed using apt (apt-get install oracle-java8-jre):

root@SRVSERVICE03:~# java -version

java version “1.8.0_121”

Java™ SE Runtime Environment (build 1.8.0_121-b13)

Java HotSpot™ 64-Bit Server VM (build 25.121-b13, mixed mode)

root@SRVSERVICE03:~# javac -version

javac 1.8.0_121

root@SRVSERVICE03:~# echo $JAVA_HOME

/usr/lib/jvm/java-8-oracle/jre

I configured server settings as follow, no other changes apported:

server-settings.PNG

Trying to register spark IM client version 2.8.3 using vpn (no firewalling rules in the middle, client and server are in different private subnet) i get this error on allo.log file

I can telnet port 5222 from client to server.

2017.04.20 18:31:51 WARN [socket_c2s-thread-2]: org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x00000066: nio socket, server, null => 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)

java.io.IOException: Connessione interrotta dal corrispondente

at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:380)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoP rocessor.java:690)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:664)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPolling IoProcessor.java:653)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPoll ingIoProcessor.java:67)

at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractP ollingIoProcessor.java:1124)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

Hope to gave all details, any help are welcome.

Thanks in adavnce.

Giordano