Add/Auth malfunctioning

Adding contacts via the MSN and ICQ transports of the Gateway Plugin 1.1.3a isn’t possible somehow on my server. The contacts get added to the roster but after a reconnect of the Jabber account or the transport the contacts are gone instantly. I tested it with an ICQ user, he did not get any auth request or add notification after being added by me. Messaging and presence with already authorized users seems to work nicely. I’m running Openfire 3.3.2 on a Sun Java HotSpot Server VM (1.5.0_10) on Debian Etch. Client is Psi 0.11 RC2. Please help!

Here are some error messages which could have to to with the problem:

2007.09.21 00:08:02 [org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(InterceptorManager.java:239)] Error in interceptor: org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.msn.MSNTransport@1b35d3a
java.lang.NullPointerException
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.msn.MSNSession.removeContact(MSNSession.java:287)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.roster.TransportBuddyManager.removeBuddy(TransportBuddyManager.java:203)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.interceptPacket(BaseTransport.java:2314)
at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(InterceptorManager.java:227)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:113)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler.java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:132)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:703)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:362)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:54)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:800)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimpleProtocolDecoderOutput.java:62)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:200)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:362)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:54)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:800)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java:266)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(ExecutorFilter.java:326)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:650)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)
2007.09.21 00:08:26 [org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(InterceptorManager.java:239)] Error in interceptor: org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.oscar.OSCARTransport@1e85321
java.lang.NullPointerException
at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.oscar.OSCARSession.removeContact(OSCARSession.java:423)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.roster.TransportBuddyManager.removeBuddy(TransportBuddyManager.java:203)
at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.interceptPacket(BaseTransport.java:2314)
at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(InterceptorManager.java:227)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:113)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler.java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:132)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:703)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:362)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:54)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:800)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimpleProtocolDecoderOutput.java:62)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:200)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:362)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:54)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:800)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java:266)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(ExecutorFilter.java:326)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:650)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

Oh and, you should test port 443 in the MSN testing tool in the server interface.

We did an Openfire upgrade to 3.3.3 but the problems still exists as Dimedo explained. Here is a debug log dump of an “Add Contact” with an ICQ-Contact.

2007.09.21 08:53:39 Received iq packet:

I made the ICQ-Number and Domain irreconisable.

So, I spend 2 hours debugging the hole problem, got a few errors which seems to be ignoreable except the following and the errors Dimedo posted.

2007.09.21 08:45:50 Closing session due to incorrect hostname in stream header. Host: icq.XXX.net. Connection: org.jivesoftware.openfire.net.SocketConnection@5ba50e socket: Socket[http://addr=/88.XX.XX.XX3,port=48808,localport=5269|http://addr=/88.XX.XX.XX3,po rt=48808,localport=5269] session: null

I have the same problem at my server. I’ve tried the official realease and other versions specifed at this topic:http://www.igniterealtime.org/community/thread/28982

GoogleTalk transfer works well…

For the connection tester thing, GATE-353.

GATE-354 for the other exceptions