Hi All,
I am new to Openfire & Asterisk.
I have installed in linux Openfire(3.6.2), Asterisk Server and Asterisk Plugin in Openfire.
I have created two users in users/group & asterisk im.
And I have logged in with one user using sparkweb. Thats fine with chat but call is not working.
But in openfire error.log file i find the below error:
This before trying to login into sparkweb:
[root@localhost logs]# tail -f error.log
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
And this after login into sparkweb:
2009.01.04 07:08:15 [org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHand ler.java:110)]
java.lang.AbstractMethodError: org.jivesoftware.phone.xmpp.PresenceLayerer.resourceBound(Lorg/jivesoftware/ope nfire/session/Session;)V
at org.jivesoftware.openfire.event.SessionEventDispatcher.dispatchEvent(SessionEve ntDispatcher.java:79)
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQBindHandler.handleIQ(IQBindHandler.java:148 )
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:49)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:351)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:101)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:319)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:284)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:176)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
I couldn’t see any packets hitting the asterisk server.
I have given the command “ngrep -d lo -s 1500 port 5038 -T” to see the packets hitting the server.
And also some suggestions to make call option work in sparkweb.
Don’t mind of my writing communication. It’s weak.
Please can any one help me out in solving these issues.
Thanks,
Gouri Prasad.