Authentication Failed for only 1 user, need help

I setup OpenFire server and Spark IM clients for our company of about 30 employees. It’s been working great except there is 1 user today who says he can not log in. He gets user name or password is oncorrect. We use LDAP for authentication and the other 29 people in the company are working just fine. His account is not locked out, so i’m wondering what else could it be? I dont want to restart the server and take down the other 29 people, so what can I do?

here’s the log

2007.11.30 12:56:06 SaslException

javax.security.sasl.SaslException: PLAIN authentication failed Caused by javax.security.sasl.SaslException: PLAIN: user not authorized: john.walters

at org.jivesoftware.openfire.sasl.SaslServerPlainImpl.evaluateResponse(SaslServerP lainImpl.java:144)

at org.jivesoftware.openfire.net.SASLAuthentication.handle(SASLAuthentication.java :229)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:152)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:162)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :240)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:284)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Caused by: javax.security.sasl.SaslException: PLAIN: user not authorized: john.walters

at org.jivesoftware.openfire.sasl.SaslServerPlainImpl.evaluateResponse(SaslServerP lainImpl.java:127)

Hi,

is the user stored in LDAP with an uppercase name / JID?

Is the user entering his name with uppercase characters in the client?

LG