AWS EC2 issues. Cannot connect to server / Unable to connect, using Spark

I am new to Openfire and I wanted to run a basic setup. I have created a redhat EC2 AWS instance and installed openfire on it. The ports 5222, 5223 are open.

These are the steps I made to install Openfire on the server:

  1. sudo yum install java-1.8.0
  2. sudo yum install openjdk-7-jre wget
  3. wget http://download.igniterealtime.org/openfire/openfire-3.9.3-1.i386.rpm
  4. rpm -ivh openfire-3.9.3-1.i386.rpm
  5. yum install libstdc++.i686
  6. /etc/init.d/openfire start

I then logged onto the console using:

http://ec2-45-143-133-29.us-west-2.compute.amazonaws.com:9090/index.jsp

I went through the setup selecting the default settings and skipped anything that could be skipped. From windows 10 I then ran Spark and tried to create a new account:

Username: aaron

Password: pass

Domain: ec2-45-143-133-29.us-west-2.compute.amazonaws.com

This gave me the error:

Unable to connect to ec2-45-143-133-29.us-west-2.compute.amazonaws.com

I also attempted to connect as admin:

Username: admin

Password: admin

Domain: ec2-45-143-133-29.us-west-2.compute.amazonaws.com

This gave me the error :

Can’t connect to server: invalid name or server not reachable

I am not sure where I have gone wrong can you please advise? Thank you

On the final step of setup were you able to login to Admin Console with admin/admin? I think it was always enabled by default, but you can still check if Inbound registration is enabled on the server (Server Settings > Registration & Login). What Java version is shown in use on the first page of Admin Console? Anything in the logs in Openfire?

Also why not 4.0.3 version of Openfire?

Hi wroot,

Thanks for looking. I am able to login to the console using admin/admin. I have looked at the registration&Login and it is enabled

The Java version is1.7.0_55. I was wondering why this was showing up like this since I did the install. On the first server I created I added java after installing Openfire and the version was 1.7.0_55, So on this new server I installed java first but it still shows the older version.

javaVersion.JPG

I used wget http://download.igniterealtime.org/openfire/openfire-3.9.3-1.i386.rpm simply as it was in an example setup, I’d not used wget before. However, I did try to change the version in the command to wget http://download.igniterealtime.org/openfire/openfire-4.0.3-1.i386.rpmbut this did not work for some reason.

The Error Logs:

at org.eclipse.jetty.io.nio.SelectChannelEndPoint.handle(SelectChannelEndPoint.jav a:586)

at org.eclipse.jetty.io.nio.SelectChannelEndPoint$1.run(SelectChannelEndPoint.java :44)

at org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool.runJob(QueuedThreadPool.java:598 )

at org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool$3.run(QueuedThreadPool.java:533)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

2016.11.29 08:16:50 org.jivesoftware.util.CertificateManager - Error decoding subjectAltName

java.lang.ClassCastException: org.bouncycastle.asn1.DERTaggedObject cannot be cast to org.bouncycastle.asn1.ASN1Sequence

at org.jivesoftware.util.CertificateManager.getSubjectAlternativeNames(Certificate Manager.java:260)

at org.jivesoftware.util.CertificateManager.getPeerIdentities(CertificateManager.j ava:223)

at org.jivesoftware.util.CertificateManager.isCertificate(CertificateManager.java: 371)

at org.jivesoftware.util.CertificateManager.isRSACertificate(CertificateManager.ja va:322)

at org.jivesoftware.openfire.admin.index_jsp._jspService(index_jsp.java:519)

at org.apache.jasper.runtime.HttpJspBase.service(HttpJspBase.java:97)

at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:820)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:547)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.ja va:1359)

at com.opensymphony.module.sitemesh.filter.PageFilter.parsePage(PageFilter.java:11 8)

at com.opensymphony.module.sitemesh.filter.PageFilter.doFilter(PageFilter.java:52)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.ja va:1330)

at org.jivesoftware.util.LocaleFilter.doFilter(LocaleFilter.java:74)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.ja va:1330)

at org.jivesoftware.util.SetCharacterEncodingFilter.doFilter(SetCharacterEncodingF ilter.java:50)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.ja va:1330)

at org.jivesoftware.admin.PluginFilter.doFilter(PluginFilter.java:78)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.ja va:1330)

at org.jivesoftware.admin.AuthCheckFilter.doFilter(AuthCheckFilter.java:164)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler$CachedChain.doFilter(ServletHandler.ja va:1330)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler.doHandle(ServletHandler.java:478)

at org.eclipse.jetty.server.handler.ScopedHandler.handle(ScopedHandler.java:119)

at org.eclipse.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:520)

at org.eclipse.jetty.server.session.SessionHandler.doHandle(SessionHandler.java:22 7)

at org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandler.doHandle(ContextHandler.java:94 1)

at org.eclipse.jetty.servlet.ServletHandler.doScope(ServletHandler.java:409)

at org.eclipse.jetty.server.session.SessionHandler.doScope(SessionHandler.java:186 )

at org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandler.doScope(ContextHandler.java:875 )

at org.eclipse.jetty.server.handler.ScopedHandler.handle(ScopedHandler.java:117)

at org.eclipse.jetty.server.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandler Collection.java:250)

at org.eclipse.jetty.server.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.jav a:149)

at org.eclipse.jetty.server.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:110)

at org.eclipse.jetty.server.Server.handle(Server.java:349)

at org.eclipse.jetty.server.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:441)

at org.eclipse.jetty.server.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConne ction.java:919)

at org.eclipse.jetty.http.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:582)

at org.eclipse.jetty.http.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:218)

at org.eclipse.jetty.server.AsyncHttpConnection.handle(AsyncHttpConnection.java:51 )

at org.eclipse.jetty.io.nio.SelectChannelEndPoint.handle(SelectChannelEndPoint.jav a:586)

at org.eclipse.jetty.io.nio.SelectChannelEndPoint$1.run(SelectChannelEndPoint.java :44)

at org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool.runJob(QueuedThreadPool.java:598 )

at org.eclipse.jetty.util.thread.QueuedThreadPool$3.run(QueuedThreadPool.java:533)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

The Warning logs:

2016.11.28 19:37:50 org.jivesoftware.util.log.util.CommonsLogFactory - Going to buffer response body of large or unknown size. Using getResponseBodyAsStream instead is recommended.

2016.11.28 19:37:50 org.jivesoftware.util.log.util.CommonsLogFactory - Going to buffer response body of large or unknown size. Using getResponseBodyAsStream instead is recommended.

2016.11.28 20:23:59 org.jivesoftware.database.SequenceManager - Autocreating jiveID row for type ‘25’

2016.11.28 21:20:10 org.jivesoftware.openfire.IQRouter - User tried to authenticate with this server using an unknown receipient:

2016.11.28 21:21:43 org.jivesoftware.openfire.IQRouter - User tried to authenticate with this server using an unknown receipient:

The Info Logs:

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:615)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

Caused by: javax.net.ssl.SSLException: Received fatal alert: certificate_unknown

at sun.security.ssl.Alerts.getSSLException(Alerts.java:208)

at sun.security.ssl.SSLEngineImpl.fatal(SSLEngineImpl.java:1619)

at sun.security.ssl.SSLEngineImpl.fatal(SSLEngineImpl.java:1587)

at sun.security.ssl.SSLEngineImpl.recvAlert(SSLEngineImpl.java:1756)

at sun.security.ssl.SSLEngineImpl.readRecord(SSLEngineImpl.java:1060)

at sun.security.ssl.SSLEngineImpl.readNetRecord(SSLEngineImpl.java:884)

at sun.security.ssl.SSLEngineImpl.unwrap(SSLEngineImpl.java:758)

at javax.net.ssl.SSLEngine.unwrap(SSLEngine.java:624)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.unwrap0(SSLHandler.java:668)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.unwrapHandshake(SSLHandler.java:624)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.handshake(SSLHandler.java:503)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.messageReceived(SSLHandler.java:306)

at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:392)

… 14 more

2016.11.28 19:48:10 org.jivesoftware.util.cache.CacheFactory - Created cache [org.jivesoftware.util.cache.DefaultLocalCacheStrategy] for Group

2016.11.28 19:48:10 org.jivesoftware.util.cache.CacheFactory - Created cache [org.jivesoftware.util.cache.DefaultLocalCacheStrategy] for Group Metadata Cache

2016.11.28 20:13:41 org.jivesoftware.util.cache.CacheFactory - Created cache [org.jivesoftware.util.cache.DefaultLocalCacheStrategy] for Secret Keys Cache

2016.11.28 20:28:06 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - ConnectionHandler reports IOException for session: (SOCKET, R: /37.228.248.160:43840, L: /172.31.46.86:5222, S: 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)

java.io.IOException: Connection reset by peer

at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:379)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:218)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:198)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$400(SocketIoProce ssor.java:45)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:485)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1145)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:615)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

2016.11.28 20:28:06 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - ConnectionHandler reports IOException for session: (SOCKET, R: /37.228.248.160:43868, L: /172.31.46.86:5222, S: 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)

java.io.IOException: Connection reset by peer

at sun.nio.ch.FileDispatcherImpl.read0(Native Method)

at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(SocketDispatcher.java:39)

at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(IOUtil.java:223)

at sun.nio.ch.IOUtil.read(IOUtil.java:197)

at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(SocketChannelImpl.java:379)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:218)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:198)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$400(SocketIoProce ssor.java:45)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:485)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1145)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:615)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

To change Java version on Debian you need to change JAVA_HOME in /etc/default/openfire

Hey wroot,

There is no such directory, inside /etc/default is grub, nss and useradd.

Oh, you are using rpm, so it is not Debian then. Don’t know how to change java then. These errors are not telling me anything either. Unknown recipient is vague.

/etc/sysconfig/openfire for RPM users

Thanks Guys, Ill try this out