Bug while joining conference room (java.nio.charset.MalformedInputException: Input length = 1)

Hi there,

since some months now the openfire server (3.3.2) has been running very stable. But today, we tried to join our conference room and the connection of the conference members aborted and disconnected us. Following message appears in the debug.log:

2007.09.19 13:18:18 Error delivering packet

org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection@57ba9e MINA Session: (SOCKET, R: /91.96.184.8:49648, L: /88.198.47.211:5223, S: 0.0.0.0/0.0.0.0:5223)

java.nio.charset.MalformedInputException: Input length = 1

at java.nio.charset.CoderResult.throwException(Unknown Source)

at org.apache.mina.common.ByteBuffer.putString(ByteBuffer.java:1244)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ByteBufferWriter.write(ByteBufferWriter.java:35)

at java.io.Writer.write(Unknown Source)

at java.io.Writer.write(Unknown Source)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeNodeText(XMLWriter.java:1019)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeNode(XMLWriter.java:1033)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeElementContent(XMLWriter.java:885)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeElement(XMLWriter.java:765)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeNode(XMLWriter.java:1027)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeElementContent(XMLWriter.java:891)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.writeElement(XMLWriter.java:771)

at org.jivesoftware.util.XMLWriter.write(XMLWriter.java:255)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.deliver(NIOConnection.java:203)

at org.jivesoftware.openfire.session.ClientSession.deliver(ClientSession.java:728)

at org.jivesoftware.openfire.session.Session.process(Session.java:281)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoleImpl.send(MUCRoleImpl.java:245)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoomImpl.joinRoom(MUCRoomImpl.java:557)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCUserImpl.process(MUCUserImpl.java:417)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCUserImpl.process(MUCUserImpl.java:133)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.processPacket(MultiUs erChatServerImpl.java:235)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.process(MultiUserChat ServerImpl.java:216)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:139)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 306)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:231)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

We’re using the current jabbin version as Jabber client which was stable till now.

I don’t know why this happened. I had to re-create the conference room and everything worked again.

Just for your information. Thank you!

Best regards,

André