Cannot login to Spark

I can’t login into spark… problem with the internal DB… help!

2010.11.17 16:34:43 Error storing offline presence of user: wkalata
java.sql.SQLException: Violation of PRIMARY KEY constraint ‘ofPresence_pk’. Cannot insert duplicate key in object ‘dbo.ofPresence’.
at net.sourceforge.jtds.jdbc.SQLDiagnostic.addDiagnostic(SQLDiagnostic.java:368)
at net.sourceforge.jtds.jdbc.TdsCore.tdsErrorToken(TdsCore.java:2816)
at net.sourceforge.jtds.jdbc.TdsCore.nextToken(TdsCore.java:2254)
at net.sourceforge.jtds.jdbc.TdsCore.getMoreResults(TdsCore.java:631)
at net.sourceforge.jtds.jdbc.JtdsStatement.processResults(JtdsStatement.java:584)
at net.sourceforge.jtds.jdbc.JtdsStatement.executeSQL(JtdsStatement.java:546)
at net.sourceforge.jtds.jdbc.JtdsPreparedStatement.execute(JtdsPreparedStatement.j ava:559)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.invoke(ProxyStatement.java:100)
at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.intercept(ProxyStatement.java:57)
at $java.sql.Wrapper$$EnhancerByProxool$$a909c659.execute()
at org.jivesoftware.openfire.spi.PresenceManagerImpl.userUnavailable(PresenceManag erImpl.java:290)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:168)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:135)
at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:199)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:149)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:85)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:84)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 355)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:100)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:272)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:194)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:169)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Have you tried restarting the server? You can also try deleting your users and creating it again.

What do you mean deleteing users and creating them again? In the administrative interface?

Sorry, i ment only your user, not all. Yes, you can try deleting it in the admin console and create again.

However, this problem is affecting ALL users… nobody can login… what would cause this type of DB conflict? We are running the openfire service, which uses SQLExpress and we have another instance of SQL for another product on the same server… this wouldn’t be causing this type of conflict, right?

I’m not a DB guy, do not understand those logs. Was it working ok before? First lines of the log make me think that maybe there is some incompatibility with that DB. Just guessing.

Yeah it was working okay before… however, I just restarted the SQLExpress service instance and Spark worked for everybody. I guess I had to kick that service over. So, I figured it out on my own LOL. Thanks for your help!