Can't update from 4.3.2 to 4.4.0

Hello!

I use Linux version on CentOS 7.

  1. After the update, I can’t enter to administrator console.
    I can login as an administrator only using oneTimeAccessToken in the config. After changing the password, the administrator still does not work back. The logs have only message about the impossibility of the administrator login.
  2. Clients log in, but do not see other users of the group. In the logs here is the message:
> 2019.07.20 17:46:21 org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler - Внутренняя ошибка сервера. Triggered by packet:
> <presence id="1ISRf-82" from="artur@jabber.lala.ru/Spark">
> <status>В сети</status>
> <priority>1</priority>
> <c xmlns="http://jabber.org/protocol/caps" hash="sha-1" node="http://www.igniterealtime.org/projects/smack" ver="TJuVIXqTCVfJSthaPu4MtTbaf9A="></c>
> </presence>
> java.lang.NullPointerException: null
> at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.getSharedGroups(RosterManager.java:212) ~[xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.<init>(Roster.java:102) ~[xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.getRoster(RosterManager.java:127) ~[xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(PresenceUpdateHandler.java:308) ~[xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:151) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:134) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHandler.java:202) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:140) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:76) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:84) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java:378) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaHandler.java:102) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:283) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:201) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:183) [xmppserver-4.4.0.jar:4.4.0]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1015) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:650) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:49) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1128) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:122) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:650) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:49) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1128) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:413) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:257) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:650) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:49) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1128) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:106) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:89) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(OrderedThreadPoolExecutor.java:766) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(OrderedThreadPoolExecutor.java:758) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThreadPoolExecutor.java:697) [mina-core-2.1.3.jar:?]
> at java.lang.Thread.run(Thread.java:748) [?:1.8.0_202]

In the admin console, clients are displayed as logged in.

  1. In the logs there is a message about updating the database to the new version.