Connect error

Hello

I want to test connect users,so i wrote code:

String server = “172.16.6.136”;

ArrayList<XMPPConnection> list = new ArrayList<XMPPConnection>();

for(int i=0;i<1000;i*)*

+{

try{

XMPPConnection conn = new XMPPConnection(server);

conn.login(“www”(i1), “111”);

if(conn != null){

list.add(conn);

System.out.println("connected "(i1));

}+

}

+catch(Exception ex){

ex.printStackTrace();

} +

}

But i get some user connect error at server’'s error.log:

2007.04.02 17:05:48

[

|org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandl er.java:109)]

java.lang.IllegalStateException

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.decrypt(SSLHandler.java:425)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.messageReceived(SSLHandler.java:297)

at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:393)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$HeadFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:617)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireMessageReceived(Abstra ctIoFilterChain.java:353)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:246)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:206)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$500(SocketIoProce ssor.java:44)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:502)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:43)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

2007.04.02 17:05:54

[

|org.jivesoftware.wildfire.nio.ConnectionHandler.exceptionCaught(ConnectionHandl er.java:109)]

java.lang.IllegalArgumentException

at java.nio.Buffer.position(Buffer.java:218)

at org.apache.mina.filter.support.SSLHandler.messageReceived(SSLHandler.java:303)

at org.apache.mina.filter.SSLFilter.messageReceived(SSLFilter.java:393)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$HeadFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:617)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.fireMessageReceived(Abstra ctIoFilterChain.java:353)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.read(SocketIoProcessor.j ava:246)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.process(SocketIoProcesso r.java:206)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor.access$500(SocketIoProce ssor.java:44)

at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketIoProcessor$Worker.run(SocketIoProce ssor.java:502)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:43)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

thanks

I’'m having a related problem under load testing of WF 3.2.4. After 472 open sessions, WF stops responding and actually drops connections. There was not much of anything in errors logs. Has anyone else encountered this?

I fixed this problem.I use smack’'s SmackTestCase.java in smack.jar

Problem still not solved for me. I did a heap dump and use the jhat heap analysis tool to see what objects are called. We cached (write to file) a lot of the tables used by HSQLDB and set the xmpp.client.idle to a large number and heap to -Xmx1024m. Still we’'re getting OutOfMemory exceptions and Heap space errors. Has some underlying architecture changed from v. 3.1.1 to v. 3.2.3+?

169795 instances of class org.apache.mina.common.SimpleByteBufferAllocator$SimpleByteBuffer

166704 instances of class org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$Event

149641 instances of class org.jivesoftware.wildfire.muc.spi.ConversationLogEntry

79916 instances of class org.dom4j.tree.DefaultAttribute

28331 instances of class org.dom4j.tree.DefaultElement

18936 instances of class org.xmpp.packet.JID

15333 instances of class org.jivesoftware.wildfire.privacy.PrivacyItem

11994 instances of class org.hsqldb.DiskNode

7492 instances of class org.jivesoftware.util.LinkedListNode

6813 instances of class org.hsqldb.CachedRow

4813 instances of class org.dom4j.tree.DefaultText

4152 instances of class org.jivesoftware.wildfire.forms.spi.XFormFieldImpl

3731 instances of class org.jivesoftware.util.Cache$CacheObject

3207 instances of class org.apache.mina.common.IoFilter$WriteRequest

3207 instances of class org.apache.mina.common.support.DefaultWriteFuture

2500 instances of class org.jivesoftware.wildfire.roster.RosterItem

1903 instances of class org.jivesoftware.wildfire.forms.spi.XFormFieldImpl$Option

1233 instances of class org.jivesoftware.wildfire.roster.Roster

1151 instances of class org.dom4j.tree.DefaultDocument