Disconnect while joing to a muc (Could not route packet) or (Packet sent to unreachable address) or (Error sending packet to remote server)

Hi all,

While join to a muc, my connection is closed and return these erros in openfire logs:

And why it’s trying to connect to outside hosts like transfer.jabber.freenet.de? That is right?

Error log:

2008.01.23 10:11:02 org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:193) Could not route packet

java.lang.NullPointerException

at org.jivesoftware.util.cache.ExternalizableUtil.writeByteArray(ExternalizableUti l.java:195)

at org.jivesoftware.openfire.handler.DirectedPresence.writeExternal(DirectedPresen ce.java:89)

at java.io.ObjectOutputStream.writeExternalData(ObjectOutputStream.java:1310)

at java.io.ObjectOutputStream.writeOrdinaryObject(ObjectOutputStream.java:1288)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject0(ObjectOutputStream.java:1079)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject(ObjectOutputStream.java:302)

at java.util.concurrent.ConcurrentLinkedQueue.writeObject(ConcurrentLinkedQueue.ja va:455)

at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor56.invoke(Unknown Source)

at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.ja va:25)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:585)

at java.io.ObjectStreamClass.invokeWriteObject(ObjectStreamClass.java:917)

at java.io.ObjectOutputStream.writeSerialData(ObjectOutputStream.java:1339)

at java.io.ObjectOutputStream.writeOrdinaryObject(ObjectOutputStream.java:1290)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject0(ObjectOutputStream.java:1079)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject(ObjectOutputStream.java:302)

at org.jivesoftware.util.cache.DefaultCache.calculateSize(DefaultCache.java:561)

at org.jivesoftware.util.cache.DefaultCache.put(DefaultCache.java:119)

at org.jivesoftware.util.cache.CacheWrapper.put(CacheWrapper.java:117)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.directedPresenceSent(Pr esenceUpdateHandler.java:420)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:161)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 321)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:245)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:167)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:173)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

Info log:

2008.01.23 10:10:52 Packet sent to unreachable address

<iq

type=β€œget” id=β€œpurple44612f3d”

           to="fernando.ribeiro@jabber.mydomain.com/Gajim"

           from="evandro.rodrigues@jabber.mydomain.com/Home"&gt;

           &lt;query xmlns="http://jabber.org/protocol/disco#items" node="http://jabber.org/protocol/commands"/&gt;

</iq>

Debug log:

2008.01.23 10:12:43 OutgoingSessionPromise: Error sending packet to remote server:

<iq to=β€œproxy.netlab.cz” type=β€œget” id=β€œ14” from="fernando.ribeiro@jabber.mydomain.com/Gajim">

<query xmlns=β€œhttp://jabber.org/protocol/bytestreams”/>

</iq>

java.lang.Exception: Failed to create connection to remote server

at

org.jivesoftware.openfire.server.OutgoingSessionPromise$PacketsProcessor.sendPac ket(OutgoingSessionPromise.java:218)

at org.jivesoftware.openfire.server.OutgoingSessionPromise$PacketsProcessor.run(Ou tgoingSessionPromise.java:185)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

2008.01.23 10:12:43 OutgoingSessionPromise: Error sending packet to remote server:

<iq to=β€œtransfer.jabber.freenet.de” type=β€œget” id=β€œ15” from="fernando.ribeiro@jabber.mydomain.com/Gajim">

<query xmlns=β€œhttp://jabber.org/protocol/bytestreams”/>

</iq>

java.lang.Exception: Failed to create connection to remote server

at

org.jivesoftware.openfire.server.OutgoingSessionPromise$PacketsProcessor.sendPac ket(OutgoingSessionPromise.java:218)

at org.jivesoftware.openfire.server.OutgoingSessionPromise$PacketsProcessor.run(Ou tgoingSessionPromise.java:185)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

2008.01.23 10:12:43 OutgoingSessionPromise: Error sending packet to remote server:

<iq to=β€œproxy.jabber.cd.chalmers.se” type=β€œget” id=β€œ16” from="fernando.ribeiro@jabber.mydomain.com/Gajim">

<query xmlns=β€œhttp://jabber.org/protocol/bytestreams”/>

</iq>

java.lang.Exception: Failed to create connection to remote server

at

org.jivesoftware.openfire.server.OutgoingSessionPromise$PacketsProcessor.sendPac ket(OutgoingSessionPromise.java:218)

at org.jivesoftware.openfire.server.OutgoingSessionPromise$PacketsProcessor.run(Ou tgoingSessionPromise.java:185)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

Message was edited by: musb

I am having the same problem. I am running 3.5.1

My log shows:

2008.05.29 22:38:59 org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:194) Could not route packet

java.lang.NullPointerException

at org.jivesoftware.util.cache.ExternalizableUtil.writeByteArray(ExternalizableUti l.java:196)

at org.jivesoftware.openfire.handler.DirectedPresence.writeExternal(DirectedPresen ce.java:90)

at java.io.ObjectOutputStream.writeExternalData(ObjectOutputStream.java:1310)

at java.io.ObjectOutputStream.writeOrdinaryObject(ObjectOutputStream.java:1288)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject0(ObjectOutputStream.java:1079)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject(ObjectOutputStream.java:302)

at java.util.concurrent.ConcurrentLinkedQueue.writeObject(ConcurrentLinkedQueue.ja va:455)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)

at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)

at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.ja va:25)

at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:585)

at java.io.ObjectStreamClass.invokeWriteObject(ObjectStreamClass.java:917)

at java.io.ObjectOutputStream.writeSerialData(ObjectOutputStream.java:1339)

at java.io.ObjectOutputStream.writeOrdinaryObject(ObjectOutputStream.java:1290)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject0(ObjectOutputStream.java:1079)

at java.io.ObjectOutputStream.writeObject(ObjectOutputStream.java:302)

at org.jivesoftware.util.cache.DefaultCache.calculateSize(DefaultCache.java:561)

at org.jivesoftware.util.cache.DefaultCache.put(DefaultCache.java:119)

at org.jivesoftware.util.cache.CacheWrapper.put(CacheWrapper.java:117)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.directedPresenceSent(Pr esenceUpdateHandler.java:425)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:162)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:70)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 317)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:241)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:163)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

Nevermind I figured it out.

This worked for me:

After configuring rooms, save the settings.

Restart the server and you should hopefully be good to go!

1 Like

shaarvil thankz your answer solved my problem