Error 500 When trying to add a user to roster

I have 1500 People using openfire 3.4.2 on Fedora Core 6, 3 gig of ram allocated to the JVM for openfire with 6 gig of ram total.

I have 3 users who when trying to add any contact either by searching or manually adding via pandion, psi or spark. They get error 500.

Here’s a log sample with one of the affected users.

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Caused by: org.jivesoftware.stringprep.StringprepException: Contains prohibited code points.

at org.jivesoftware.stringprep.Stringprep.nodeprep(Stringprep.java:120)

at org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:349)

… 31 more

2007.12.11 13:38:50 org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateHa ndler.java:162) Internal server error. Triggered by packet:

<presence type=“unavailable” from="isaac.robinson@jabberus.corp.wdsglobal.com/Pandion"/>

java.lang.IllegalArgumentException: Illegal JID: Michael Scheele@jabberus.corp.wdsglobal.com

at org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:394)

at org.xmpp.packet.JID.<init>(JID.java:229)

at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterItemProvider.getItems(RosterItemProvider .java:277)

at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.<init>(Roster.java:109)

at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterManager.getRoster(RosterManager.java:85)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.broadcastUpdate(Presenc eUpdateHandler.java:280)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:135)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:110)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:174)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:133)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.SessionManager$ClientSessionListener.onConnectionClos e(SessionManager.java:1115)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.notifyCloseListeners(NIOConnection. java:182)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.close(NIOConnection.java:165)

at org.jivesoftware.openfire.session.LocalSession.close(LocalSession.java:303)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:124)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:173)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Caused by: org.jivesoftware.stringprep.StringprepException: Contains prohibited code points.

at org.jivesoftware.stringprep.Stringprep.nodeprep(Stringprep.java:120)

at org.xmpp.packet.JID.init(JID.java:349