Error Logs

I have a fresh install of OpeFire and I find I am always getting errors in the error log, I am not exactly sure what they mean. I think my settings are fine so I would think the error logs should remain clean. I am running

  • Windows Server 2003 with Apache

  • OpenFire 3.3.3 using LDAP and Activ Directory

  • MySQL 5

Are error logs common? After running about 10 mins I got this:

+* 2007.09.22 12:20:36* --org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProv

  • java.lang.NullPointerException+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProvid er.java:673)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroup(LdapGroupProvider.jav a:99)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.group.GroupManager.getGroup(GroupManager.java:184)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterItem.getSharedGroups(RosterItem.java:391 )+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.getReset(Roster.java:521)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.manageRoster(IQRosterHandler. java:202)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java :105)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)+
    
  • at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)+
    
  • at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:176)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)+
    
  • at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)+
    
  • at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)+
    
  • at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)+
    
  • at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)+
    
  • at java.lang.Thread.run(Unknown Source)+
    

* 2007.09.22 12:20:36* org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProvide r.java:682)

  • java.lang.NullPointerException+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.populateGroups(LdapGroupProvid er.java:673)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroup(LdapGroupProvider.jav a:99)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.group.GroupManager.getGroup(GroupManager.java:184)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.roster.RosterItem.getSharedGroups(RosterItem.java:391 )+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.getReset(Roster.java:521)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.manageRoster(IQRosterHandler. java:202)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java :105)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)+
    
  • at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)+
    
  • at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)+
    
  • at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:176)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)+
    
  • at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)+
    
  • at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)+
    
  • at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)+
    
  • at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)+
    
  • at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)+
    
  • at java.lang.Thread.run(Unknown Source)+
    

There seem to be two errors here (because of the timecode) with several components related to a java.lang.NullPointerException. Is there a way to avoid this? Is it due to an incorrect setup? Is there a way to disypher this?