Error saving messages in Openfire

Is occurring error saving messages from conversations.

This both Openfire 4.0.0, as in 4.0.1. Use the Oracle database 11 G.

*16.02.17 08:25:05 org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation - ORA-01400: cannot insert NULL into (“OPENFIRE2”.“OFCONPARTICIPANT”.“JIDRESOURCE”) *

*java.sql.SQLIntegrityConstraintViolationException: ORA-01400: cannot insert NULL into (“OPENFIRE2”.“OFCONPARTICIPANT”.“JIDRESOURCE”) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CTTIoer.processError(T4CTTIoer.java:450) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CTTIoer.processError(T4CTTIoer.java:399) *

*at oracle.jdbc.driver.T4C8Oall.processError(T4C8Oall.java:1059) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CTTIfun.receive(T4CTTIfun.java:522) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CTTIfun.doRPC(T4CTTIfun.java:257) *

*at oracle.jdbc.driver.T4C8Oall.doOALL(T4C8Oall.java:587) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CPreparedStatement.doOall8(T4CPreparedStatement.java:225) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CPreparedStatement.doOall8(T4CPreparedStatement.java:53) *

*at oracle.jdbc.driver.T4CPreparedStatement.executeForRows(T4CPreparedStatement.jav a:943) *

*at oracle.jdbc.driver.OracleStatement.doExecuteWithTimeout(OracleStatement.java:11 50) *

*at oracle.jdbc.driver.OraclePreparedStatement.executeInternal(OraclePreparedStatem ent.java:4798) *

*at oracle.jdbc.driver.OraclePreparedStatement.executeUpdate(OraclePreparedStatemen t.java:4875) *

*at oracle.jdbc.driver.OraclePreparedStatementWrapper.executeUpdate(OraclePreparedS tatementWrapper.java:1361) *

*at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor34.invoke(Unknown Source) *

*at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.ja va:43) *

*at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:606) *

*at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.invoke(ProxyStatement.java:100) *

*at org.logicalcobwebs.proxool.ProxyStatement.intercept(ProxyStatement.java:57) *

*at $java.sql.PreparedStatement$$EnhancerByProxool$$9f60c641.executeUpdate() *

*at org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation.insertIntoDb(Conversation.java:4 89) *

*at org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation.(Conversation.java:140) *

*at org.jivesoftware.openfire.archive.ConversationManager.processMessage(Conversati onManager.java:679) *

*at org.jivesoftware.openfire.archive.ArchiveInterceptor.interceptPacket(ArchiveInt erceptor.java:75) *

*at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Int erceptorManager.java:239) *

*at org.jivesoftware.openfire.MessageRouter.route(MessageRouter.java:177) *

*at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:83) *

*at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processMessage(StanzaHandler.java:3 76) *

*at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processMessage(ClientStanzaHa ndler.java:113) *

*at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:230) *

*at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:197) *

*at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:181) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceive d(DefaultIoFilterChain.java:690) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:417) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilt erChain.java:47) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:765) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapte r.java:109) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:417) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilt erChain.java:47) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:765) *

*at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flus h(ProtocolCodecFilter.java:407) *

*at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:236) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(D efaultIoFilterChain.java:417) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilt erChain.java:47) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceiv ed(DefaultIoFilterChain.java:765) *

*at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:74) *

*at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63) *

*at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Ordere dThreadPoolExecutor.java:769) *

*at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(Order edThreadPoolExecutor.java:761) *

*at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThr eadPoolExecutor.java:703) *

*at java.lang.Thread.run(Thread.java:745) *

2016.02.17 08:25:05 org.jivesoftware.openfire.archive.Conversation - ORA-01400: cannot insert NULL into (“OPENFIRE2”.“OFCONPARTICIPANT”.“JIDRESOURCE”)

1 Like