Garbled input and problems with presence when using Gadu-Gadu transport

Hey, I have just installed Openfire 3.5.1 and IM Plugin 1.2.3 and I am able to communicate, except for two things from the subject.

Garbled input is only on characters outside ‘standard’ ASCII set, like specific Polish characters (like ‘?’,‘?’,‘?’ etc).

As for the problems with contacts’ roster, I am unable to add/authorize users. The server’s error log file says something like that:

|at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Thread.java:595) 2008.05.18 14:45:11
org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Inte rceptorManager.java:240)
Error in interceptor:
org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduTransport@2c9f6
while intercepting: <iq type=“set” id=“ad4ea” from="coquelicot@coquelicot.homelinux.net/Psi"> <query xmlns=“jabber:iq:roster”> <item name=“Czarna” jid="1111111@gadugadu.coquelicot.homelinux.net"/> </query> </iq> java.lang.NullPointerExcepti on: name cannot be null at pl.mn.communicator.LocalUser.setFirstName(LocalUser.java:53) at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduBuddy.toLocalUser( GaduGaduBuddy.java:91) at org.jivesoftware.openfire.gateway.protocols.gadugadu.GaduGaduSession.addContact (GaduGaduSession.java:157) at org.jivesoftware.openfire.gateway.BaseTransport.interceptPacket(BaseTransport.j ava:2503) at org.jivesoftware.openfire.interceptor.InterceptorManager.invokeInterceptors(Int erceptorManager.java:228) at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:110) at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:299) at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:264) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:163) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:180) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)|

If anyone had got a clue where should I start. please let me know. I would really appreciate that!

Actually someone contacted me about a bug in the gadugadu library that is fixed now that should take care of this. =) It is on my todo list for the next version.

great to know that it’ll be fixed - I am waiting for a new version of plugin then! big thanks for the answer, have a good day!

Well. I’m glad you have received my email ^^