Invalid Attribute Description

My openfire server can connect to AD, pulls users and even authenticates our admin users and our Jabber users logging in. Everything is working just fine, until I go to add a contact. When I added a contact I get a java error.

Any idea what the fix might be? We’re running openjdk 1.7 on this server, it’s a CentOS 6.5 server.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
2014.02.25 10:49:38 org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapManager - invalid attribute description javax.naming.directory.InvalidSearchFilterException: invalid attribute description; remaining name '' at com.sun.jndi.ldap.Filter.encodeSimpleFilter(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.Filter.encodeFilter(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.Filter.encodeFilterList(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.Filter.encodeComplexFilter(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.Filter.encodeFilter(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.Filter.encodeFilterString(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.LdapClient.search(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.LdapCtx.doSearch(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.LdapCtx.searchAux(Unknown Source) at com.sun.jndi.ldap.LdapCtx.c_search(Unknown Source) at com.sun.jndi.toolkit.ctx.ComponentDirContext.p_search(Unknown Source) at com.sun.jndi.toolkit.ctx.PartialCompositeDirContext.search(Unknown Source) at com.sun.jndi.toolkit.ctx.PartialCompositeDirContext.search(Unknown Source) at javax.naming.directory.InitialDirContext.search(Unknown Source) at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapManager.retrieveList(LdapManager.java:1902) at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.search(LdapGroupProvider.java:174) at org.jivesoftware.openfire.group.GroupManager.search(GroupManager.java:515) at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.provideRosterItem(Roster.java:330) at org.jivesoftware.openfire.roster.Roster.createRosterItem(Roster.java:311) at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.manageRoster(IQRosterHandler.java:243) at org.jivesoftware.openfire.handler.IQRosterHandler.handleIQ(IQRosterHandler.java:122) at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:65) at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:374) at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:121) at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:76) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:337) at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler.java:93) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:302) at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:194) at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:181) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:570) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimpleProtocolDecoderOutput.java:58) at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:185) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(AbstractIoFilterChain.java:299) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilterChain.java:53) at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(AbstractIoFilterChain.java:648) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java:239) at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(ExecutorFilter.java:283) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source) at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51) at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

Thanks for your help in advance!

This has been fixed. BaseDN had CN in it. Should only contain DC=domain,DC=(com|net|org|info) whatever yours is set at.