LdapVCardProvider Error

HI all,

I’m using Openfire 3.6.0a against LDAP (Windows 2003 AD) for user authentication and group management.

I installed latest version of the plugin LDAP vCard Avatar (1.0.4) and setup the openfire xml to use this provider for vcards:

org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider

When now trying to add an avatar to my personal vcard I get the following error in error.log on the server:

2008.09.16 10:23:11 [org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java: 92)]
java.lang.UnsupportedOperationException: VCard provider is read-only.
at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.setVCard(VCardManager.java:141)
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:8 3)
at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:49)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:351)
at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:101)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:68)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:311)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:276)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:175)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:133)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:570)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:80)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:58)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:185)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:299)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:53)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:648)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :239)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

What am I doing wrong? The needed szenario is that the Avatar is stored in the database of openfire, but all other information is retrieved via LDAP.

THanks for help!

That plugin has not been supported since Opnefire 3.4. Openfire natively supports LDAP vCards now. In your system properties for openfire set (or create) the property ldap.override.avatar to true.

Perfect, thanks for the answer. Works like a charme.