Names on Roster and vcard gone!

Hello, I am using Openfire, Version: 3.3.1 on Linux with OpenLDAP.

I have upgraded from Wildfire 3.0 -> 3.1 -> 3.2.2 -> Openfire 3.3.1.

I’'ve stayed a few months on each release and this following problem started when I upgraded to 3.3.1:

Usernames on the roster are showing as uid and not as displayName which is what I expected. Plus the vcards show empty for ALL users.

The odd thing is that when I use the Admin Console, click on Profile Settings, and click on the Test Settings button, everything works as expected…

Anyone else experiencing this?

Thanks!

I assume it is just me experiencing this

Figured out what was the problem. FAX field on the Profile Settings link of the Admin Console, cannot have the + character. If the LDAP contains that, it works fine, but since the FAX number is the same for all my users, instead of having that per user, I do not map it, and use a hardcoded value on the Admin Console, that’'s what causes a problem.

another thing I figured out, is that you cannot have the “Name” field with values like " ", it must be a single . “Full Name” on the other hand, works fine with " ".

Hope it helps

Forgot to add, here are the log files:

2987

2988

2989

2990

2991

2992

2993

2994

2995

2996

2997

2998

2999

3000

3001

3002

3003

3004

3005

3006

3007

3008

3009

3010

3011

3012

3013

3014

3015

3016

3017

3018

3019

3020

3021

3022

3023

3024

3025

3026

3027

3028

3029

3030

3031

3032

3033

3034

3035

3036

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

2007.06.20 19:02:01 org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:68) Internal server error

java.util.regex.PatternSyntaxException: Dangling meta character ‘’+’’ near index 5

({)(+55)(})

^

at java.util.regex.Pattern.error(Pattern.java:1700)

at java.util.regex.Pattern.sequence(Pattern.java:1865)

at java.util.regex.Pattern.expr(Pattern.java:1739)

at java.util.regex.Pattern.group0(Pattern.java:2491)

at java.util.regex.Pattern.sequence(Pattern.java:1793)

at java.util.regex.Pattern.expr(Pattern.java:1739)

at java.util.regex.Pattern.compile(Pattern.java:1447)

at java.util.regex.Pattern.(Pattern.java:1130)

at java.util.regex.Pattern.compile(Pattern.java:822)

at java.lang.String.replaceAll(String.java:2190)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:299)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:305)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.getVCard(LdapVCardProvid er.java:282)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.loadVCard(LdapVCardProvider.ja va:178)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getOrLoadVCard(VCardManager.java:1 98)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getVCard(VCardManager.java:191)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:1 07)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 885)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:907)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

I have the same issue (or at least a very similar one - vCards are now blank). Here’'s the error:

+2007.07.09 18:15:36 [org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:68)

] Internal server error

java.util.regex.PatternSyntaxException: Unclosed group near index 10

({)(()(})

^

at java.util.regex.Pattern.error(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.accept(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.group0(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.sequence(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.expr(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.compile(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.(Unknown Source)

at java.util.regex.Pattern.compile(Unknown Source)

at java.lang.String.replaceAll(Unknown Source)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.treeWalk(LdapVCardProvid er.java:299)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider$VCard.getVCard(LdapVCardProvid er.java:282)

at org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapVCardProvider.loadVCard(LdapVCardProvider.ja va:178)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getOrLoadVCard(VCardManager.java:1 98)

at org.jivesoftware.openfire.vcard.VCardManager.getVCard(VCardManager.java:191)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQvCardHandler.handleIQ(IQvCardHandler.java:1 07)

at org.jivesoftware.openfire.handler.IQHandler.process(IQHandler.java:48)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.handle(IQRouter.java:300)

at org.jivesoftware.openfire.IQRouter.route(IQRouter.java:104)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:67)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processIQ(StanzaHandler.java:289)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processIQ(ClientStanzaHandler .java:79)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:254)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)

at java.lang.Thread.run(Unknown Source)+