New install, can't connect to server via Pidgin

I have the server setup using the guide here http://www.tonybhimani.com/category/centos/ and have setup a few other Openfire on Windows fine. I can get to the admin console, have created two users, and from the internal network can’t connect to the server with Pidgin. I get “Not Authorized” below is the error log from the server that might help?

at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance0(Native Method)

at sun.reflect.NativeConstructorAccessorImpl.newInstance(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingConstructorAccessorImpl.newInstance(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Constructor.newInstance(Unknown Source)
at java.lang.Class.newInstance0(Unknown Source)
at java.lang.Class.newInstance(Unknown Source)
at org.jivesoftware.openfire.starter.ServerStarter.start(ServerStarter.java:106)
at org.jivesoftware.openfire.starter.ServerStarter.main(ServerStarter.java:51)
2008.12.01 22:12:40 [org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startServerListener(Connec tionManagerImpl.java:172)] Could not setup a server socket
java.lang.NullPointerException
at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startServerListener(Connect ionManagerImpl.java:163)
at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startListeners(ConnectionMa nagerImpl.java:126)
at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.access$000(ConnectionManage rImpl.java:54)
at org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl$1.pluginsMonitored(Connecti onManagerImpl.java:108)
at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.firePluginsMonitored(PluginMa nager.java:533)
at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager.access$800(PluginManager.java :47)
at org.jivesoftware.openfire.container.PluginManager$PluginMonitor.run(PluginManag er.java:1042)
at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Unknown Source)
at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRunAndReset(Unknown Source)
at java.util.concurrent.FutureTask.runAndReset(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.access$101 (Unknown Source)
at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.runPeriodi c(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.run(Unknow n Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
2008.12.01 22:12:40 [org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startClientListeners(Conne ctionManagerImpl.java:359)] Could not setup a server socket
java.net.BindException: Address already in use
at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)
at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(Unknown Source)
at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(Unknown Source)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.registerNew(SocketAcceptor. java:363)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.access$800(SocketAcceptor.j ava:55)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.run(SocketAcceptor.j ava:222)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
2008.12.01 22:12:40 [org.jivesoftware.openfire.spi.ConnectionManagerImpl.startClientSSLListeners(Co nnectionManagerImpl.java:472)] Could not setup SSL socket
java.net.BindException: Address already in use
at sun.nio.ch.Net.bind(Native Method)
at sun.nio.ch.ServerSocketChannelImpl.bind(Unknown Source)
at sun.nio.ch.ServerSocketAdaptor.bind(Unknown Source)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.registerNew(SocketAcceptor. java:363)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor.access$800(SocketAcceptor.j ava:55)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.SocketAcceptor$Worker.run(SocketAcceptor.j ava:222)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

What about other clients? Also, are you sure you arent running two instances of Openfire? Or maybe there is something else using its ports. Wonder what are these “address is already in use” errors about.

I am running Apache and Zimbra on the same server so I don’t know if something is conflicting. I have not tried Spark or any other client as of yet.

bump

So, have you tried with some other clients? Maybe some other error description would help to find out the cause. Also, i don’t know what ports do Apache and Zimbra usually use. But you can try turning them off for a moment.