Openfire shutdowns automatically after running for few days

Hi,

Openfire shutdowns automatically after running for few days.

All active connections got closed before the shutdown.

The version of openfire is 3.7.0. I have checked the heap dump. Looks fine.

Below are the info & error log contents when the server stopped.

Info log says:

2012.11.04 07:22:12 Openfire stopped

2012.11.04 07:22:12 Server halted

Error log:

2012.11.04 07:22:12 Internal server error. Triggered by packet:

java.lang.NullPointerException: Domain cannot be null

at org.xmpp.packet.JID.(JID.java:524)

at org.jivesoftware.openfire.SessionManager.getActiveSessionCount(SessionManager.j ava:936)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PresenceManagerImpl.userUnavailable(PresenceManag erImpl.java:251)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:168)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:135)

at org.jivesoftware.openfire.handler.PresenceUpdateHandler.process(PresenceUpdateH andler.java:199)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:149)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:85)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:84)

at org.jivesoftware.openfire.SessionManager$ClientSessionListener.onConnectionClos e(SessionManager.java:1164)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.notifyCloseListeners(NIOConnection. java:223)

at org.jivesoftware.openfire.nio.NIOConnection.close(NIOConnection.java:206)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.sessionClosed(ConnectionHandler .java:103)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.sessionClosed(A bstractIoFilterChain.java:550)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextSessionClosed(Abst ractIoFilterChain.java:269)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$800(AbstractIoFilte rChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.sessionClosed( AbstractIoFilterChain.java:633)

at org.apache.mina.common.IoFilterAdapter.sessionClosed(IoFilterAdapter.java:65)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextSessionClosed(Abst ractIoFilterChain.java:269)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$800(AbstractIoFilte rChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.sessionClosed( AbstractIoFilterChain.java:633)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.sessionClosed(ProtocolCodecFil ter.java:259)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextSessionClosed(Abst ractIoFilterChain.java:269)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$800(AbstractIoFilte rChain.java:53)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.sessionClosed( AbstractIoFilterChain.java:633)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :249)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:283)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 886)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)

at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:51)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)

Our Application server logs

[2012-11-04 07:21:48,464] ERROR [L:com.tfsc.ilabs.nemo.interaction.collaboration.replication.ReplicatedCollabor ationSession T:‘Smack Packet Reader (829)’ I: IS: TR:TRC-1351995954781-179] - connection xmppuser10059 closed with exception stream:error (system-shutdown) – [V: W: R:]

stream:error (system-shutdown)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader.parsePackets(PacketReader.java:260)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader.access$000(PacketReader.java:43)

at org.jivesoftware.smack.PacketReader$1.run(PacketReader.java:70)

Trying to figure out the root cause.

Thanks in advance