Hello, previously I’ve had single-sign on working fine - so this post is more for a sanity check to confirm that it does actually work with this current version Openfire 4.2.3 and I’ve not missed anything obvious!
As an example are the configs I’m trying out.
Openfire properties:
sasl.gssapi.config C:\Program Files\Openfire\conf\gss.conf
sasl.gssapi.useSubjectCredsOnly FALSE
sasl.mechs GSSAPI
sasl.realm AD.EXAMPLE.CO.UK
xmpp.domain example.co.uk
xmpp.fqdn openfire01.ad.example.co.uk
In the gss.conf file:
com.sun.security.jgss.krb5.accept {
com.sun.security.auth.module.Krb5LoginModule required
storeKey=true
keyTab="C:/Program Files/Openfire/resources/xmpp.keytab"
doNotPrompt=true
useKeyTab=true
isInitiator=true
debug=true
realm="AD.EXAMPLE.CO.UK"
principal="xmpp/openfire01.ad.example.co.uk";
};
krb5.ini file:
[libdefaults]
default_realm = AD.EXAMPLE.CO.UK
[realms]
AD.EXAMPLE.CO.UK = {
kdc = ad.example.co.uk
admin_server = ad.example.co.uk
default_domain = ad.example.co.uk
}
[domain_realms]
ad.example.co.uk = AD.EXAMPLE.CO.UK
.ad.example.co.uk = AD.EXAMPLE.CO.UK
I can get a ticket with the keytab file for xmpp/openfire01.ad.example.co.uk@AD.EXAMPLE.CO.UK
And the server name itself resolves fwd and reverse.
Finally the ‘AllowTgtSessionKey’ dword key is set to 1
Have also tried xmpp/example.co.uk and other variations of principal name just in case.
On the Spark side of things, all I seem to get in the logs is:
Jun 25, 2018 3:29:13 PM org.jivesoftware.spark.util.log.Log warning
WARNING: Exception in Login:
org.jivesoftware.smack.sasl.SASLErrorException: SASLError using GSSAPI: not-authorized
at org.jivesoftware.smack.SASLAuthentication.authenticationFailed(SASLAuthentication.java:365)
at org.jivesoftware.smack.tcp.XMPPTCPConnection$PacketReader.parsePackets(XMPPTCPConnection.java:1052)
at org.jivesoftware.smack.tcp.XMPPTCPConnection$PacketReader.access$300(XMPPTCPConnection.java:956)
at org.jivesoftware.smack.tcp.XMPPTCPConnection$PacketReader$1.run(XMPPTCPConnection.java:971)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
And in the Openfire logs (sorry for the mass error text):
018.06.25 14:41:58 org.jivesoftware.openfire.net.SASLAuthentication - An unexpected exception occurred during SASL negotiation. Affected session: org.jivesoftware.openfire.session.LocalClientSession@6a4447dc status: 1 address: example.co.uk/6suy6zckm id: 6suy6zckm presence:
<presence type="unavailable"/>
java.util.NoSuchElementException
at java.util.StringTokenizer.nextToken(Unknown Source)
at org.jivesoftware.openfire.sasl.SaslServerPlainImpl.evaluateResponse(SaslServerPlainImpl.java:115)
at org.jivesoftware.openfire.net.SASLAuthentication.handle(SASLAuthentication.java:329)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:185)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandler.java:177)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:690)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:417)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:47)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:765)
at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:109)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:417)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:47)
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:765)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter$ProtocolDecoderOutputImpl.flush(ProtocolCodecFilter.java:407)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:236)
at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterEvent.fire(IoFilterEvent.java:74)
at org.apache.mina.core.session.IoEvent.run(IoEvent.java:63)
at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTask(OrderedThreadPoolExecutor.java:769)
at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.runTasks(OrderedThreadPoolExecutor.java:761)
at org.apache.mina.filter.executor.OrderedThreadPoolExecutor$Worker.run(OrderedThreadPoolExecutor.java:703)
2018.06.25 14:42:01 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x00000002: nio socket, server, /10.0.1.1:62003 => 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)
java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host
at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method)
at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)
at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)
at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)
at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:690)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:664)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:653)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPollingIoProcessor.java:67)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1124)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
2018.06.25 15:19:44 org.jivesoftware.database.SequenceManager - Autocreating jiveID row for type '25'
2018.06.25 15:21:43 org.jivesoftware.openfire.spi.LegacyConnectionAcceptor - Configuration allows for up to 16 threads, although implementation is limited to exactly one.
2018.06.25 15:30:27 org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler - Closing connection due to exception in session: (0x00000002: nio socket, server, /10.0.1.1:54946 => 0.0.0.0/0.0.0.0:5222)
java.io.IOException: An existing connection was forcibly closed by the remote host
at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read0(Native Method)
at sun.nio.ch.SocketDispatcher.read(Unknown Source)
at sun.nio.ch.IOUtil.readIntoNativeBuffer(Unknown Source)
at sun.nio.ch.IOUtil.read(Unknown Source)
at sun.nio.ch.SocketChannelImpl.read(Unknown Source)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:273)
at org.apache.mina.transport.socket.nio.NioProcessor.read(NioProcessor.java:44)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:690)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:664)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:653)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$600(AbstractPollingIoProcessor.java:67)
at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:1124)
at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(Unknown Source)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(Unknown Source)
Earlier, when I was trying to strace the openfire java process, I was getting
Mechanism level: Failed to find any Kerberos credentails
So it seems that Openfire itself is failing to get the kerberos ticket somehow? Is it worth trying to debug in some way?
Thanks
Alex