Using openfire 3.3.0 and spark 2.5.1 on linux (same problem with windows).
For only one user, when trying to answer a web chat request, the connection can not be made, the webchat user gets an error message that could not connect to agent. The agent gets a username has left the room message.
and i get the following in the error log.
2007.05.06 00:24:18 org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroupNames(LdapGroupProvider .java:335) Could not find user in LDAP c64cca0d
2007.05.06 00:24:33 org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$2.error(InternalCom ponentManager.java:280)
java.lang.NullPointerException
at com.jivesoftware.openfire.fastpath.events.EmailTranscriptEvent.chatSupportFinis hed(EmailTranscriptEvent.java:93)
at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.event.WorkgroupEventDispatcher.chatSupportFinis hed(WorkgroupEventDispatcher.java:201)
at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.roomActivity(Workgroup.java:717)
at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.process(Workgroup.java:450)
at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupManager.processPacket(WorkgroupManager .java:621)
at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponent. process(InternalComponentManager.java:490)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:139)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:56)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoleImpl.send(MUCRoleImpl.java:248)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoomImpl.broadcastPresence(MUCRoomImpl.jav a:852)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoomImpl.leaveRoom(MUCRoomImpl.java:654)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCUserImpl.process(MUCUserImpl.java:480)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCUserImpl.process(MUCUserImpl.java:133)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.processPacket(MultiUs erChatServerImpl.java:235)
at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.process(MultiUserChat ServerImpl.java:216)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:139)
at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)
at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 306)
at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:231)
at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)
at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)
at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)
at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)
at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)