Problem with agent answering web chat session

Using openfire 3.3.0 and spark 2.5.1 on linux (same problem with windows).

For only one user, when trying to answer a web chat request, the connection can not be made, the webchat user gets an error message that could not connect to agent. The agent gets a username has left the room message.

and i get the following in the error log.

2007.05.06 00:24:18 org.jivesoftware.openfire.ldap.LdapGroupProvider.getGroupNames(LdapGroupProvider .java:335) Could not find user in LDAP c64cca0d

2007.05.06 00:24:33 org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$2.error(InternalCom ponentManager.java:280)

java.lang.NullPointerException

at com.jivesoftware.openfire.fastpath.events.EmailTranscriptEvent.chatSupportFinis hed(EmailTranscriptEvent.java:93)

at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.event.WorkgroupEventDispatcher.chatSupportFinis hed(WorkgroupEventDispatcher.java:201)

at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.roomActivity(Workgroup.java:717)

at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.Workgroup.process(Workgroup.java:450)

at com.jivesoftware.xmpp.workgroup.WorkgroupManager.processPacket(WorkgroupManager .java:621)

at org.jivesoftware.openfire.component.InternalComponentManager$RoutableComponent. process(InternalComponentManager.java:490)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:139)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:56)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoleImpl.send(MUCRoleImpl.java:248)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoomImpl.broadcastPresence(MUCRoomImpl.jav a:852)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCRoomImpl.leaveRoom(MUCRoomImpl.java:654)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCUserImpl.process(MUCUserImpl.java:480)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MUCUserImpl.process(MUCUserImpl.java:133)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.processPacket(MultiUs erChatServerImpl.java:235)

at org.jivesoftware.openfire.muc.spi.MultiUserChatServerImpl.process(MultiUserChat ServerImpl.java:216)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.handle(PresenceRouter.java:139)

at org.jivesoftware.openfire.PresenceRouter.route(PresenceRouter.java:69)

at org.jivesoftware.openfire.spi.PacketRouterImpl.route(PacketRouterImpl.java:75)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.processPresence(StanzaHandler.java: 306)

at org.jivesoftware.openfire.net.ClientStanzaHandler.processPresence(ClientStanzaH andler.java:85)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:231)

at org.jivesoftware.openfire.net.StanzaHandler.process(StanzaHandler.java:153)

at org.jivesoftware.openfire.nio.ConnectionHandler.messageReceived(ConnectionHandl er.java:132)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$TailFilter.messageReceived (AbstractIoFilterChain.java:703)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.codec.support.SimpleProtocolDecoderOutput.flush(SimplePr otocolDecoderOutput.java:62)

at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecF ilter.java:200)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.callNextMessageReceived(Ab stractIoFilterChain.java:362)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain.access$1100(AbstractIoFilt erChain.java:54)

at org.apache.mina.common.support.AbstractIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceive d(AbstractIoFilterChain.java:800)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter.processEvent(ExecutorFilter.java :266)

at org.apache.mina.filter.executor.ExecutorFilter$ProcessEventsRunnable.run(Execut orFilter.java:326)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java: 650)

at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:675)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

Any ideas, help?

I can’‘t believe no one has responded this as it’'s been posted since April.

I too am seeing the same problem. Openfire 3.3.1 and Spark 2.5.3

I hope we can fix this, I am thinking of doing a clean install, will let you know how I make out.

I also have this problem…

What about FastPath with LDAP ?

Could you take a look in the Group Chat permissions part of Openfire to see if you have any group chat rules applied. This could cause an issue such as this.

Cheers,

Derek

Late reply… But I can explain the problems…

The LDAP error is due to Fastpath creating/using anonymous user connections (which obviously aren’t gonna be members in your directory), not much ya can do about that…

The other error is caused by the Fastpath agent being an administrator to the Openfire server… I found this one myself the other day…

Jay